Re: Czym sie rozni UDMA w biosie od DMA pod Win9x? (dlugie)

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 17 Aug 1999 - 21:35:24 MET DST

Hi,

On Tue, 17 Aug 1999 08:48:57 +0200, Jacek Gutkowski <jgutkowski_at_lucent.com> wrote:

>[...]
>Calkiem prawdopodobne, ze przyczyna tych zawisow moze byc kabel od IDE, ale
>twardy dysk pracuje w trybie UDMA i z nim nie mam zadnych problemow. Byc moze
>fakt, ze naped jest umieszczony w gornej czesci obudowy i jego kabelek IDE
>przechodzi w okolicach zasilacza, powoduje te problemy. Bede musial zakupic
>kabelek do UDMA66 (lepsze ekranowanie) i poprobowac.

A CD masz na osobnym kanale? Czy zawiesza się przy każdym odczycie,
czy tylko CDDA? Jak długi jest kabel (dla UDMA nie poleca się więcej
niż 30 cm od końca do końca)? Masz CD wpięty do ostatniej wtyczki?

>Wiesz moze jak powienien zachowywac sie naped nie obslugujacy UDMA, ale
>pracujacy w tym trybie?

Nie może tak być. Jeżeli napęd nie obsługuje UDMA, to tryb UDMA nie
zostanie włączony, a jeżeli nawet zostanie, to albo napędu nie będzie
widać, albo będzie się od razu zawieszał (albo nawet zawieszał cały
system).

>Czy mozliwe jest, aby naped obslugiwal wylacznie tryb
>DMA a nie oblsugiwal UDMA (choc w instrukcji jest napisane, ze obsluguje)?

Możliwe. Ale wtedy UDMA powinno być niemożliwe do włączenia (każdy napęd
IDE jest na starcie odpytywany o możliwe tryby).

>Czym pomierzyc zajetosc procesora podczas transmisji z napedu CD?

Trudno stwierdzić. Ja zawsze mierzę Task Managerem z Windows NT :)
Pod Win9x jest mnóstwo różnych narzędzi i każde potrafi pokazać
inaczej. Ludzie chwalą sobie np. WinTOP.

--
Pozdrowienia,