Re: Co polecacie - konfiguracja kompa do gier i DVD/surround studio

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Tue 17 Aug 1999 - 11:13:04 MET DST

Maciej Machacz wrote in message ...
> [...]
>DVD.
>
>Chodzi mi teraz co wybrac - ma byc w miare tanio oraz jednoczesnie zeby
dalo
>sie pograc milo w najnowsze gierce.
>
>Wymyslilem tak:
>
>- MB Abit BH6 / C366 PPGA / 128MB DIMM
>- ASUS V3400 SGRAM (Riva TNT 16MB)
>- Soundblaster Live OEM
>- DVD Hitachi x5/x20+ dekoder sprzetowy (jaki?)
>- HDD IBM 8.4 GB DTTA
>- CTX 17" Futura Trynitron
>
>I moje opinie - chyba nie warto kupowac BX6'ki (chyba 366 pojdzie na ok.

Jak byś znalazł tanią BE6 - ma UDMA/66, a poza tym to to samo co BX6-2. Mój
Celek 400 chodzi na niej na 500 bez zająknięcia...

>Co do grafiki - zastanawiam sie czy nie lepsze byloby Voodoo 2/3, ale jaka
>dorzucic do niej karte grafiki zeby pociagnela 1280x1204x75Hz ?
>I jaki bylby finalny kosz samej Rivy czy tez Voodoo + jakistam GFX ?

Zdecydowanie polecam Rivę! Voodoo ma 16bit kolor (tzn. obrabia 32bit, ale
RAMDAC przerabia to na 16bit) i czasem widać różnicę. Asusy to były jedne z
lepszych TNT...

>Karta muzyczna - jaka bylaby dobra karta z opcja surround (piec wyjsc na
>glosniki czy jakos tak - sprzet ma byc podpiety do wiezy Technicsa, zeby
>bylo moza sobie fajnie posluchac DVD).

Sound Blaster Live! (ale nie Value) ma wyjście SPDIF do podłączenia zestawu
5.1 albo 7.1 - pełne Dolby Digital!

>DVD - sa jakies lepsze napedy (Samsung czy Creative przyprawia mnie o
>mdlosci) ? A na dekoderach sie kompletnie nie znam ... Co mam wybrac ?

Myślę że rozsądny byłby zestaw Creative Encore 6x. Ma doskonały dekoder i
niezły napęd - cena ok. 1100zł (wg. Entera). Sorry za taką propozycję ;) ale
nie znam innych.

Uważaj na to, żeby dekoder miał wyjście TV, bo niektóre nie mają!!! Poza tym
musi mieć cyfrowe wyjście audio (np. wewnętrzne SPDIF), coby to podłączyć do
SB Live! (cyba że chcesz zewnętrzny dekoder AC3 - kupa kasy!).

>Twardysk - chyba nie slyszalem o szybszym, no chyba ze SCSI - moze macie
>inne zdanie ?

Szybkie są Quantumy KA - 7200rpm, UDMA/66. Jak znajdziesz tańszy niż ten
IBM, to czemu nie...

>I monitorek - b.wazna czesc - sa jakies lepsze Trynitrony 17" ? Jesli tak
>jakie ?

Ja mam monitor Targa TM4296-1 - 17", 16 widoczne, całkiem niezły kineskop
Diamondtron, plamka 0.25. O innych niewiele wiem...

Mam nadzieję, że trochę pomoże...

PS. Proszę o nie wywoływanie wojen TNT vs. Voodoo, dobra? To jest tylko moja
opinia!

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
Grzegorz Mazur