Re: CELERON/chipsety/płyta/TNT - prośba o pomoc

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Mon 16 Aug 1999 - 12:29:13 MET DST

Cześć,

> 1) Czym różni się chipset BX od ZX?

Obsługuje tylko jeden procesor i mniejszą ilość RAM.

> 2) Jaka jest różnica w wydajności Celeronów na Slot 1 i Socket 370?

Na tym samym zegarze chodzą tak samo.

> 3) Czy mądrym wyborem będzie kupno Celerona 400 z płytą ACER P2/370A
> (266-1200MHz, 440BX, - DWA SLOTY NA PŁYCIE - - SLOT 1 + SLOT PGA370
> , PENTIUM III - SZYNA OD 66 DO 150 MHZ full overclock) ?

Wszystko zależy od ceny i zastosowania. Osobiście kupiłbym dobrego BX-a
Slot1 (Asus, Abit itp) i dobrą przejściówkę (Asus, MSI, Soltek itp).

> 4) Co jest jeszcze w pudełku z Celeronem przy zakupie wersji BOX?

Gwarancja na 3lata, wentylator, nalepka, książeczka itp.

> Nie wiem czy lepiej kupić karte z Rivą TNT czy dopłacić ok. 80 zł i kupić
3Dfx.

Zależy jakiego 3dfx'a. Jeśli V3 to porównywać możesz raczej z TnT2.

> Czy efekty graficzne (w grach) na Rivie TNT są podobne do tych na 3Dfx?

Tak. Są odrobinę lepsze.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."