Re: problem z TWARDYM

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Sat 14 Aug 1999 - 17:05:09 MET DST

leszek napisał(a) w wiadomości: <37b34477_at_news.vogel.pl>...
>Norton Disk Doctor po każdym uruchomieniu wywala mi następującą infomację o
>błędzie: "An extended partition table is phisically dammaged.A low-lewel
>format may be the only way to correct this problem".
>Scandisk nie widzi na dysku żadnych błędów. Dysk to seagate 3,2.
>O co może chodzić?

1. Czy te NU są podłatane do 3.07-3.09?
2. Czym zakładałeś partycje - windowsowym fdiskiem?
3. Czy próbowałeś odświeżyc tablicę partycji fdisk /mbr ?
Jeżeli odpowiedź na wszystkie pytania brzmi "tak, ale bez skutku", to radzę
obejrzeć tablicę partycji diskeditem. Prawie na pewno masz partycję extended
oznaczoną jako "Extendx". Zmień na "Extended" i problem zniknie.
Partycja powinna być oznaczona jako Extendx, jeśli zaczyna się powyżej 1024
cylindra, ale w praktyce windowsowy fdisk oznacza tak każdą partycję
extended na dużych dyskach, nawet jeżeli jest to jedyna partycja zajmująca
cały dysk.
Może ktoś znajdzie właściwy cytat z dokumentacji?

--
Andrzej Woźniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
//      Czy Twój Clipper znalazł już swoją przystań?