Re: Odp: Odp: Odp: Procesor 486 a Y2K

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Fri 13 Aug 1999 - 15:42:56 MET DST

On Thu, 12 Aug 1999, Robert Kretowicz wrote:

> Nie bede sie sprzeczal o "mase oprogramowania" - ta informacja pochodzi od
> firmy (chyba taka nazwa) ZETO, od ktorej nabylem program BIOSTEST.
> Mimo wszystko nie planuje zmienic zdania. Skoro rownolegle (w tym samym
> czasie) sa produkowane plyty, w ktorych problem Y2K jest zalatwiony na
> poziomie RTC i takie, gdzie jest to zalatwione BIOSkiem (tu wlasnie wystapi
> problem z opisywanymi programami) to uznaje, ze jedne sa zgodne z Y2K, a
> drugie nie.

 Jesli przeczytales moj opis dokladnie, to powinienes zauwazyc, ze
poprawka RTC nie jest mozliwa.

> Po wiecej info proponuje zglosic sie do ZETO, chyba nawet jakies firmy
> produkujace czy tez sprzedajace plyty glowne zarzucaly im, ze posuwaja sie w
> testach za gleboko, ale ostatecznie polityki nie zmienili ( i dobrze ;))

 Na szczescie nie mam takich problemow -- Linux od poczatku stosuje
okienkowanie i poprawnie interpretuje date z RTC, niezaleznie od tego co
kombinuje BIOS (to, zreszta zadna filozofia i jedynie bezmyslnoscia lub
celowym dzialaniem producentow systemow operacyjnych mozna tlumaczyc
problemy pecetow w tym wzgledzie). Dlatego wszystkie komputery, nawet
wiekowe i386, sa w polaczeniu z Linuxem niepodatne na problem roku 2k.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +