Odp: Procesor 486 a Y2K

Autor: Andrzej Zieliński (andrewz_at_polbox.com)
Data: Thu 12 Aug 1999 - 07:54:42 MET DST

Użytkownik Robert Kretowicz <bhaktaro_at_polbox.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:kXUr3.8966$X3.122917_at_news.tpnet.pl...
> Dziwne...
>
> Z tego co wiem to nawet obecnie sa sprzedawane plyty niezgodne z Y2k
(RTC),
> a wy mowicie, ze jakies 486 i 386(!) moga byc zgodne. Proponuje testy
> porzadnym programem np. BIOSTEST. To, ze ktos nie zauwaza problemu, nie
> znaczy, ze on nie istnieje.
> Moze (ale nie musi) dac o sobie znac w stosownym momencie.
> Chyba, ze ktos uzywa kompa jako emulatora terminala w systemie UNIX-owym.
>
> Robert

Radzę jeszcze raz przeczytać mój poprzedni list (lub nawet kilka razy).
Oprócz podziałów na komputery zgodne i niezgodne jest jeszcze coś takiego
jak komputer warunkowo zgodny...
Oznacza to tylko tyle, że komputer sam nie przejdzie na rok 2000 (z
31.12.1999 na 1.1.2000) ale po ustawieniu mu ręcznie daty późniejszej niż
31.12.1999 będzie ją pamiętał i poprawnie liczył lata przestępne. Testowane
przeze mnie komputery 486, 386 i 286 były w większości właśnie _warunkowo_
zgodne...

To, że nawet obecnie nie wszystkie płyty i nawet gotowe komputery są zgodne
(całkowicie) z rokiem 2000 to fakt, będą one jednak zgodne warunkowo. Swoją
drogą to nie najlepiej świadczy o producencie jeśli kilka miesięcy przed
rokiem 2000 sprzedaje urządzenia z błędem. Ciekawe ile innych błędów jeszcze
sprzedaje ?

Pozdrawiam
Andrzej