Odp: ASUS P3B F

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Tue 10 Aug 1999 - 07:45:58 MET DST

Cześć,

> Z tego co wie prawie kazdy oveclokowiec na ABIT'ie mozna ladnie podkrecac
> (chodzi allbo o BH albo BX) majac dobre chlodzenie

Każdy overclockowiec również wie, że nie tylko na Abit'cie :-)

> i zaklejona nozke na celeronie.

... i wie również, że nie trzeba zalepiać żadnej nóżki :-) Są płyty (nie A
bit ani nie Asus ale np. Intel), które mają automatyczny wybór częstotliwo
ści (66 lub 100MHz) na podstawie sygnały pina B21 ale musisz mieć procek k
tóry wytrzyma 50% nadtaktowania.

> Do nie dawna z tego co slyszalem tylko ABIT'a dawal sie
> ladnie oszukiwac i rozpoznawal to jako 100FSB

Nie rozpoznaje ale pozwala na dowolne ustawienie jakie wytrzymuje konkretny
procek. Jak i wiele innych płyt :-)

> No tak ale jak to sie ma do nowego ASUS'a P3B , kazdy zachwala ale czy ma
takie zalety jak w/w ABIT?

"Takie" to ma cała plejada płyt. Zaletą Abit'a jest ułatwienie nadtaktowania
(SoftMenu + ręczna regulacja napięcia) i stabilność nadtaktowanych mocno p
rocesorów. O P3B-F można powiedzieć to samo.

> Czy daje sie oszukac ?

Oczywiście.

> Jak ktos juz probowal krecic a mial wczesniej ABIT'a to niech da znac.

Testowałem całe mrowie płyt. Aktualnie mam Asus'a P3B-F (przyzwyczajenie do
tej firmy:-) Oczywiście doskonale się nadaje do nadtaktowania. W chwili ob
ecnej Celeron 366MHz PPGA z przejściówką Soltec idący na 550MHz przy 2.0V
(CPWDV:-)

> Bo nie wiem czy mam kupic Bx6 ver2.0 czy ASUS'a

W sam raz osobiście jeśli bym chciał ograniczyć fundusze brałbym Abit'a BH6
rev.1.1 (z dobrymi pamięciami) a bez ograniczeń to już wiesz co mam :-) BX6
rev.2.0 sobie odpuściłem bez smutku :-)

> Remik z Legnicy.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."