Atrend ATC-5000 i uroki PnP

Autor: Pablo (pksiazek_at_ajo.waw.pl)
Data: Tue 03 Aug 1999 - 23:04:54 MET DST

Witam wszystkich.
Połączyliśmy sobie kompy z kumplami BNCkiem i okazało się że w w/w
płycie BIOS źle (a w zasadzie wcale) nie przydziela przerwań dla urządzeń
typu PnP (wyświetla w ramce NA).
Dotyczy to zarówno kart sieciowych jak i kart graficznych.
Ściągnąłem nowy bios do niej i nadal jest bez zmian.
Propgramem TweakBios próbowałem oszukać BIOS i zanim Winda
wystartowała w DOSie ustawiłem przerwanie pod dane urządzenie.
Efekt był taki że nawet już zaczął startować, bo wcześniej
pięknie padał widząc, że sieciówka nie na IRQ !?
Niestety i tak urządzenia te nie działały. Nawet w DOSie (z ustawionym
wcześniej "na siłę" przerwaniem) sieciówka nie chciała
zasoczyć w progarmie testującym.
Wiem że winien jest BIOS jednak jak to mozliwe, że Atrend
(Award) popełnił takie niedopatrzenie.

Czy jest jakaś płyta która jest identyczna w konstrukcji jak w/w
i jeśli tak to wystarczy mi sam ID BIOSu czyli symbol 2A5...itd.
BIOS sam sobie ściągnę ze strony AWARDa.

Dzięki za ewentualne podpowiedzi.

PS. Wyłączenie funkcji w BIOSie PnP OS na NO oraz ręczne
przypisanie przerwań urządeniom NIC nie daje.BIOS olewa
wszystko co jest poza płytą główną. Zamontowany S3 Virge
może chodzić bez przerwania i dlatego z nim jest OK.
Ale np taka Riva.......