niezwykle dziwna sprawa z amd

Autor: Kamil (rzezbiarz_at_usa.net)
Data: Tue 03 Aug 1999 - 23:41:45 MET DST

dziwne rzeczy sie u mnie dzieja. mam 2 komputery o prawie identycznych
konfiguracjach.

pierwszy to:
amd333, 128mb pc100, fic va 503+, s3 virge 4mb pci, jakas badziewna
karta dzwiekowa na isa, win95osr2

drugi:
amd350, 64mb pc100, fic va503+, nvidia riva tnt 16mb agp, sb awe64 pci,
win95osr2

z punktu widzenia wydajnosci samego systemu praktycznie to samo z lekka
przewaga na rzec drugiego prawda?

okazuje sie ze nie do konca - wyniki Norton Utilities 4.0 system
benchmark:
pierwszy - 139
drugi - 98

jakim cudem teoretycznie szybszy komp jest az o tyle wolniejszy???

sprawdzilem - ustawienia biosow, windozy i zworek na plycie identyczne.
wymienialem w roznych konfiguracjach kosci pamieci - bez zmian.
podkrecalem i zwalnialem oba procki - proporcje zawsze te same.windoza z
patchem na amd350.

co jest grane? czy moze to byc jakas wada procka 350? ze wolniej liczy?
albo niezgranie plyty z prockiem? jakis dupiaty chache na plycie? nigdy
o czyms takim nie slyszalem. o ile sie orientuje to NU benchmark mierzy
praktycznie tylko wydajnosc w ramach ukladu procek - plyta - pamiec.

wogole drugi komp chodzi generalnie duzo wolniej. i nie wiem co i w sume
z jakiego powodu reklamowac, przeciez niby wszystko dziala...

prosze o wszelkie przemyslenia na ten temat, bo sam sie juz w tym
placze.

dzieki

kamil