Re: Jaki UPS dla 2 komputerow?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Fri 30 Jul 1999 - 04:14:45 MET DST

Andrzej Popowski napisał(a) w wiadomości:
<37a0b238.7327031_at_news.tpnet.pl>...
>Wed, 28 Jul 1999 02:51:57 +0200, "Andrzej P. Wozniak"
><uszer_at_polbox.com> piszesz:

>[...]
>
>Wszystko ladnie, tylko nie dajesz odpowiedzi na moje pytanie, czy UPS
>700 pociagnie 2 komputery i 2 monitory. Nie czas jest dla mnie
>problemem, ale zabezpieczenie przed przeciazeniem, jakie zapewne ma
>wbudowane UPS.

Policz sobie sam, bo nie napisałeś jakie to monitory. 15 cali, 17, 19 , a
może LCD? Nie napisałeś też, co siedzi w komputerach - może jakie Alphy,
gdzie sama płyta główna żre 30 W?
Zakładając standard, weźmy najgorszy rachunek:
- komputery - 200W + 200W = 400W
- UPS - 650VA * 0.7 = 455W, czyli zapas mocy jest.
Przy nominalnym obciążeniu, tzn. pełnych 650VA, czas podtrzymania w BackUPS
wynosi 5 min, w SmartUPS - 10 min.
APC rozsyła darmowe reklamówki, w których znajdziesz jeszcze więcej
szczegółów, po angielsku, niestety.
Moje uwagi co do stanu faktycznego. Włączanie komputera powoduje duży
impulsowy skok mocy, więc gdybyś chciał włączać oba komputery naraz, UPS
pewnie zapiszczy od chwilowego przeciążenia. Ale APC wypuściło nową serię
zasilaczy właśnie dla bardzo niestabilnych sieci energetycznych (Polska
itp.). A poza tym nowoczesne monitory mają dobre filtry i mogą być zasilane
bezpośrednio z sieci, w ostateczności podłączone do listwy lub do tego
filtrowanego gniazdka UPS-a - oczywiście, jeżeli komputer nie wykonuje
krytycznych operacji i może się przez chwilę obejść bez monitora.
Aha, rozejrzyj się po cenach - ostatnio taniej było kupić dwie pięćsetki niż
jeden UPS 650-700, więc nie wiem, czy Twój wybór ma uzasadnienie
ekonomiczne.

--
Andrzej Wozniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
Czy Twój Clipper znalazł już swoją przystań?