Linux vs. Windows := Legia vs. Widzew (?)

Autor: Michał Młynarczyk (michal_at_gorilla.com.pl)
Data: Fri 30 Jul 1999 - 10:27:44 MET DST

Witam!
(wiem, ze ntg, ale o tym na dole)

Od jakiegos czasu sledze narastajaca fale agresji na lini Linuxowcy ->
Windziarze.
Ilekroc ktos stwierdzi, ze "nie dziala mu interenet" (albo cos w tym stylu)
zaraz odzywaja sie glosy:
"zmien to <rozne niemile wyrazy> na Linuxa!", zamiast powiedziec, ze modem
zewnetrzny trzeba najpierw wlaczyc, kaza czlowiekowi zmieniac system.
Przypomina mi sie sytuacja sprzed 2 - 3 lat, gdy o mistrzostwo Polski w
pilce noznej walczyly Legia i Widzew. Ci, ktorzy mieszkaja w Warszawie albo
Lodzi pamietaja zapewne literki "W" (Widzew) i "L" (Legia) powymazywane
przez podrostkow na scianach. Taka literka byla zazwyczaj w kolku, a nad
kolkiem korona. Jesli takie cos zobaczyl (pseudo) kibic innego klubu, zaraz
wyciagal markera i rysowal szubiennice, na ktorej byl "powieszony"
znienawidzony symbol.
Obawiam sie, ze juz niedlugo na ulicach bedzie mozna znowu oglodac takie
znaczki - ale tym razem oznaczajace nie Legie i Widzewa, ale Linuxa i
Windows (takie same inicjaly!!! zbieg okolicznosci?).
Chyba trzeba bedzie sie zaopatrzyc w koszulki - z napisami: z przodu: "I
love Windows", a z tylu "... XWindows".
Do takiego stanu rzeczy niechybnie prowadzi obnizajacy sie poziom dyskusji
na temat Linux vs. Windows - nie chce nikogo obrazic, ale najbardziej
konfliktogenni sa Linuxowi _fanatycy_.
"Cos nie dzila? zmien system!" ty typowa odpowiedz. Czesto sie wywyzszaja,
uwazaja za elite...
Ja uzywam windows i nie jestem z tego specjalnie dumny, ani tez nie wstydze
sie tego. Wbrew temu co mozna wywnioskowac z niektorych wypowiedzi
_fanatykow_ jako windziarz, wiem co to jest DOS, assembler, a konsola nie
kojarzy mi sie tylko z Quake.
Bycmoze ton mojej wypowiedzi jest zbyt moralizatorski, moze za bardzo ganie
fanatykow, ale taka jest prawda.
Ludzie opanujmy sie!
To, ze ktos uzywa innego systemu, to tyko i wylacznie jego sprawa i nie
nalezy go z tego powodu przesladowac.
A wogule, to wiekszosc tych krzykaczy to ludzie, ktorym ktos zainstalowal i
skonfigurowal system (obojetnie czy Windows czy Linuxa) od poczatku do
konca, a oni przyszli na gotowe i teraz podskakuja ;).

Co do NTG; moglem wyslac na pl.comp.os.advocacy, ale to tak jakby wyslac
pacyfiste na wojne (spacyfikowaliby go ;), wysylanie na pl.comp.os.linux i
pl.comp.os.win95 mija sie z celem - apel skierowany jest do obydwu stron.

--
Michał Młynarczyk  mmmichal_at_promail.pl
zapraszam na http://gorilla.com.pl - katalog stron www