help - zepsulem komp bratu!

Autor: Kamil (rzezbiarz_at_usa.net)
Data: Thu 29 Jul 1999 - 11:02:28 MET DST

... i to mlodszemu. Wstyd jak nie wiem co, a wszystko przez to ze sie
nie znam na win98. Dlategoprosze o pomoc - sprawa honoru :)

Komp: amd350, fic 503+, 64MB, nvidia riva tnt agp.

Problem wyglada tak: miachalem mu w driverach (2.08 do tnt, via service
pack, via bus master itd) i systemie (ustawienia bios i win), zeby
blaszaka usprawnic. Po ktorejs z rzedu kombinacji przy uruchamianiu
win98 wyrzucil (tuz przed koncem uruchamiania - po logo) komunikat:

Nieudana inicjalizacja urzadzenia CONFIGMG:
Blad ochrony windows. Nalezy uruchomic komp ponownie.

i za diabla nie szedl dalej. Tryb awaryjny uruchamial sie bez problemu,
ale nie potrafilem nic w nim znalezc. Poniewaz na twardym nie bylo nic
waznego wybralem najpewniejsza droge - format c: (przy okazji zrobilem
dwie partycje), instalka win98 na d: (z ogyginalnej plytki) no i
wszystko od nowa. Zainstalowalo sie i przy ostatnim (trzecim chyba)
ponownym uruchamianiu (instalacja pnp przez system) komp sie nie
uruchomil - zawisl z migajaca kreseczka w lewym gornym rogu ekranu.
Reset, system sie uruchamia, wszystko wydaje sie byc ok, az tu:

Nieudana inicjalizacja urzadzenia CONFIGMG:
Blad ochrony windows. Nalezy uruchomic komp ponownie.

No i kalarepa, zbilo mnie to z pantalyku. Nie mam pojecia jak ugryzc ten
problem. Zastanawiam sie czy to moze byc jakas sprzetowa/wirusowa
awaria. Przeciez sys poszedl na czysciutki dysk. A moze win98 ma jakies
swoje specyficzne zasady - o czyms nie wiem - jakies dod patche, service
packi, cos trzeba inaczej ustawic, zablokowac, doinstalowac itp??? Maybe
cos nie gra na lini fic-agp-win98?

Panowie pomocy bo wychodze przed bratem na ostatniego lamucha!

Ostatnia deska ratunku bedzie postawienie mojego sprawdzonego osr2 (o
ile to nie kwestia hardware'u), ale mlody chce miec multimedia, gry i
inne takie wodotryski, wiec bedzie mi marudzil, ze koledzy maja
lepsze...

kamil