Re: Spirit Zoltrixa a 56K

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 28 Jul 1999 - 12:41:26 MET DST

On Tue, 27 Jul 1999 13:58:08 +0200, Artur Czeczko
<artur.czeczko_at_pse.pl> wrote:

>Na razie używam tego modemu pod Wingrozą. Pod Linuxem jakoś

Spirita??? Teoretycznie mozna... jako chyba jedyny z winmodemow. Choc
nie wiem czy warto 9laty na kernel sa calkiem nieoficjalne - przy
kazdej nowej wersji kernela strach ze przestana pasowac...)
>na razie nie mam czasu / natchnienia, żeby to skonfigurować.
>Podaję to, co pojawia się w okienku, jakie się pojawia
>po połączeniu ("Połączono: ..." - czyli tłumacząc na angielski
>chyba CONNECT).

Czyli zgadlem - glupia winda raportuje ci CONNECT czyli polaczenie
modem - system przez (emulowanego programowo) RS-a. Miara predkosci
ustalonej na linii jest parametr CARRIER.
A swoja droga dla modemu 56kbps CONNECT nie powinien byc ustawiany
nizej jak 115200bps - jesli zas sie da (nie wszystkie chipsety wydola)
to warto nawet 230400bps.
>Myślę, że to jest ta liczba, którą podaje spory odsetek
>osób piszących "mój modem łączy się z prędkością ...".

Czyli glupote podaja - mozna polaczyc sie na CARRIER 1200bps i miec
CONNECT 115200bps...

Darek