Dolby Digital (AC-3 5.1) na SbLive! VE przez 4 glosniczki.

Autor: Enio (tkobosz_at_mp.pl)
Data: Fri 23 Jul 1999 - 15:09:48 MET DST

Pewien problem dreczy mnie juz od dosc dawna:

Czy istnieje jakis software'owy lub sprzetowy dekoder DVD,
ktory umozliwialby sensowny (czyli dobrze i wiernie brzmiacy)
downmix sciezki dzwiekowej filmu z Dolby Digital 5.1
na 4 glosniczki podlaczone do SbLive! VALUE ???

Na razie wiem tylko, ze z Live! da sie wycisnac PRADZIWY dzwiek 5.1
ale nie interesuje mnie to z 2 powodow:

1. nie chce kupowac pelnego Live! ale tylko Value
2. i tak nie mialbym do czego podlaczyc cyfrowego sygnalu Dolby AC-3
    uzyskanego z wyjscia SPDIF na dodatkowym sledziu pelnego Live!.

Pytanie dodatkowe:
na czym dokaldnie polega tryb "Movie Mode", ktory Creative
zaleca do ogladania filmow na 4 glosniczki
- podobno daje on spore wrazenie przestrzennosci,
ale czy ma to cokolwiek wspolnego z informacjami o przestrzenniosci
na filmie,
czy jest to tylko jakas sztuczna emulacja ?

Drugie pytanie dodatkowe:
a jak jest jesli film zawiera dziwiek tylko w Dolby ProLogic?
Czy wtedy Live! potrafi to 100% wiernie rozkodowac
i przekierowac na 4 glosniczki?

Bede wdzieczny za kopie odpowiedzi na priv: tkobosz_at_mp.pl
oraz za wskazanie linkow do stron na ktorych
moglbym znalezc odpowiedzi na dreczace mnie
w tym temacie watpliwosci.

Pozdrawiam,

Enio.