Re: RIVA TNT2

Autor: vindex (vindex_at_kki.net.pl)
Data: Fri 23 Jul 1999 - 10:26:27 MET DST

PaPi napisał(a) w wiadomości: <7n88j1$eaj$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...

>IMHO nie warto.Mam TNT2 16MB MSI.

Zebys ja jeszcze potrafil skonfigurowac ...

>Miałem V3 2000 ale opyliłem bo się bałem o
>szybki spadek cen po wprowadzeniu V3 3500. Ale się przeliczyłem bo V3 3500
>wejdzie w Polsce najprawdopodobniej dopiero we wrześniu.

A co ma cena V3 3500 do V3 2000? To sa karty skierowane do innych odbiorcow

>Co do wydajności to w 16-bitach trochę gorzej od V3 2000 podkręconego na
>175MHz (mój tyle znosił spokojnie).

Z ciekawosci: do ilu miales podkrecona ta karte? Przy 155/175 V3 3000 (@183
MHz) byl szybszy tylko w OpenGl'u i Turoku - i to niewiele. Za to w
Incoming'u, Q3, Expandable byl wolniejszy

> W 32-bitach spadek wydajności na tyle
>znaczący że o wysokim frameracie w wysokich rozdziałkach można zapomnieć
>(mój proc.C450).

Raczysz zartowac albo miales jakies przedpotopowe sterowniki. W zasadzie
poza Expandable w 1024/768 32b. da sie przy Twoim procesorze spokojnie grac
w kazda gre. Roznica miedzy 16 a 32b. przy nowych sterownikach (>= 1.88) to
5 - 15% czyli niewielka.

> A jakość grafiki w 16-bitach gorsza niż V3 nie porównując
>do 22-bitów dla V3

Tu juz wybitnie zartujesz. Po pierwsze - te pseudo 22 bity w wielu
przypadkach pogorszaja jakosc grafiki zamiast ja poprawiac (vide Q3). Po
drugie - TNT2 z anisotropic'iem czy chocby trilinear'em ma duzo ladniejszy
obraz od V3. Roznica nie zawsze jest widoczna ale zawsze na korzysc TNT2

>W porównaniu z TNT nie wiem ale z V3 przynajmniej w Acadzie trochę
szybciej.

Chyba z zegarkiem na reku. Te 5% jest nie do wychwycenia

>Za TNT2 przemawia pełna obsługa OpenGL co szczególnie w Acadzie 2000 ma
>znaczenie.

Jak sie z niej korzysta ...

>Pozdrawiam
>
>PaPi