Odp: RIVA TNT2

Autor: PaPi (PaPi_at_gdynia.multinet.pl)
Data: Fri 23 Jul 1999 - 01:04:52 MET DST

> Witam!
>
> Czy warto kupowac karte Riva TNT2?

IMHO nie warto.Mam TNT2 16MB MSI. Miałem V3 2000 ale opyliłem bo się bałem o
szybki spadek cen po wprowadzeniu V3 3500. Ale się przeliczyłem bo V3 3500
wejdzie w Polsce najprawdopodobniej dopiero we wrześniu.
Co do wydajności to w 16-bitach trochę gorzej od V3 2000 podkręconego na
175MHz (mój tyle znosił spokojnie). W 32-bitach spadek wydajności na tyle
znaczący że o wysokim frameracie w wysokich rozdziałkach można zapomnieć
(mój proc.C450). A jakość grafiki w 16-bitach gorsza niż V3 nie porównując
do 22-bitów dla V3

> Chodzi mi glownie o wysoka wydajnosc w
> DirectX, oraz (rowniezz bardzo wazne) zgodnosc z dos-owskim Univbe -
> slyszalem ze na poprzednich wersjach byly z tym problemy. Jak ta karta
> wypada w 2D i w porowaniu z Riva TNT?

W porównaniu z TNT nie wiem ale z V3 przynajmniej w Acadzie trochę szybciej.
Za TNT2 przemawia pełna obsługa OpenGL co szczególnie w Acadzie 2000 ma
znaczenie.

> Z gory dzieki za pomoc.
>
> Pozdrawiam
>
> Adam Michalski, 17 lat