Re: Wyostrzanie obrazu - pytan kilka

Autor: chomik (chemik1_at_polbox.com)
Data: Thu 22 Jul 1999 - 21:27:25 MET DST

On Wed, 21 Jul 1999, Miroo P., (remove .gov) wrote:

> Czesc
> Zastanawiam sie nad wywaleniem filtra z karty
> graficznej wg opisu w Chip10/97.
> Mam tylko pare pytan.
> Pomijam juz oczywisty fakt, ze zamiast omegi
> w opisie znalazly sie literki W ;)
> 1. Pisza o rezystorku 75 Ohm w filtrze, a u mnie
> (S3 Trio3D Daytona 100zl) jest 750 Ohm dla kazdego
> kolorku (o ile to co pisze na tych malutkich
> kostkach jest wartoscia w omach a nie centyomach ;).

To co pisze na tych malutkich kostkach to:

[x * 10 e (mnoznik) = wartsc w omach]
w twoim przypadku:
75 * 10 do potegi 0 = 75 * 1 = 75 ohm

> Teraz nie wiem, czy zamiast cewki wstawic
> 22 Ohm czy 220 Ohm czy moze jeszcze inny.
> 2. Czym wylutowac te drobiazdzki? Czubek mojej
> lutownicy grzalkowej jest wiekszy niz caly
> taki element.

Przy trosze wprawy transformatorowka ze scisnietymi koncowymi 5 - 10mm
grota powinna wystarczyc. Grot nalezy scisnac szczypcami i ew. obrobic
tak by mial ksztalt stozka lub malego klina. Aha, i nie na sucho!

> 3. Czy w razie potrzeby (np brak filtra powoduje
> buczenie w glosnikach, sniezenie tv itp)
> da sie te kondensatory wlutowac spowrotem bez
> specjalistycznego sprzetu i czy uprzednie wylutowywanie
> ich nie zniszczy.

Nooo... Najlepiej znajdz jakas stara karte lub inny kawalek plytki i
nabierz wprawy. B. wazne by nie przegrzac - nalezy tlko dotknac i pyk.
Element przykleja sie do grota i wtedy nalezy go blyskawicznie
sciagnac obcierajac o cos. Grot musi byc caly czas pokryty niespalona
cyna - gabka do grota. Cyna oczywiscie z dobrym topnikiem.

/\ /\ chemik1_at_polbox.com on an i686