Odp: Setup w XT

Autor: Krzysztof Kucharski (szpunk_at_friko6.onet.pl)
Data: Thu 22 Jul 1999 - 10:42:24 MET DST

Użytkownik RAFI <rpiskozub_at_aiut.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:q_zl3.1093$D4.22429_at_news.tpnet.pl...

> A nie bylo to tak ze pod jakims adresem (chyba na karcie IO) byl setup
> dyskow. Nalezalo wykonac skok pod ten adres i uruchamial sie setup. Ten
> agres to chyba G000 ale nie jestem pewien

HI!

1. Na początku był chaos ...
2. Program do m.in. formatowania niskopoziomowego dysków MFM-podobnych
BYŁ na karcie kontrolera tych dysków, a nie na I/O.
3. Dostęp do tego programu uzyskiwało się przy pomocy DEBUGGER'a, należało
wpisać: g (goto) (adres), np. g=c800:5 [Enter].
4. Adres c800 był najczęściej spotykanym.
5. Jeżeli zworkami na płycie głównej nie odłączono dysku, to mamy problem...
6. Radzę sprawdzić zworkologię, okablowanie, zasilanie.
7. Po wykonaniu powyższego - spróbować LLF. Jeśli uzyska się dostęp do
napędu,
to OK, w przeciwnym razie - d**a zbita. Można podejrzewać, że "dość" wiekowy
napęd w końcu odmówił posłuszeństwa. Ale bywają i takie: mam dwa napędy
NEC-a
20MB z roku 1987. Sformatowałem je w 1996 i ... do chwili obecnej pracują !
Jeśli ktoś ma jakieś problemy z tak zabytkowym sprzętem - proszę o kontakt
na priva,
w wolnych chwilach lubię sobie pogrzebać w takich starociach. Zboczenie ?
(;-D).
Pozdrawiam !

_Krzysztof_Kucharski_
szpunk_at_friko6.onet.pl