Re: TNT2 Ultra czy G400???

Autor: Grzegorz Janiszewski (labo_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 20 Jul 1999 - 15:37:09 MET DST

Kris <kris_at_hardware.com.pl> wrote in message
> Cześć,

> Jak i wielu miłośników na całym świecie ...

> W coś trzeba wierzyć. Jest spora szansa jeśli to było na przedpłatę.

Właśnie tak - na przedpłatę. Oczywiście liczę się z poślizgiem, który na
razie wynosi jakieś... 2 dni.

> VAT - razem jakieś 1250 zł za
> Jak tylko na 32-megową to bardzo dużo (są i takie za 500 zł). Jak na G400
> MAX to zupełnie nieźle. Obawiam się, że na starcie w Polsce będą
kosztowały
> jeszcze drożej.

Otóż to - nie mówię o bylejakiej karcie 32MB, tylko o czymś co nadaje się do
normalnej pracy.

> j.w.

TNT
> i innymi niespecjalnie mnie interesują.
>
> W niektórych pozagrowych zastosowanach możesz śmiało porównywać :-) Ale
> oprócz grafiki 3D Matrox jest wyraźnie lepszy choć niekoniecznie bym bulił
> za wersję MAX.

Wersja "nie-max" ma ciut niższe częstotliwości odświeżania w interesujących
mnie rozdzielczościach.
Zresztą, rzecz wygląda zupełnie inaczej jeśli patrzysz na nią jak na
inwestycję która stosunkowo szybko się zwraca - jeśli zależy Ci na szybkości
i stabilności sterowników, nie będziesz żałował tych dodatkowych 50-60 USD.
Takie działania zazwyczaj odbijają się długotrwałą czkawką. Nigdy nie miałem
problemu z wyborem np. Asus-"coś tańszego ", po prostu biorę to, co
gwarantuje mi możliwie najniższy poziom irytacji przy pracy :-)
Co do porównań, nikt raczej nie kwestionuje zdecydowanie najlepszej jakości
obrazu 2D z Matroxa. Jak do tej pory nikt nie zrobił nic lepszego (choć
znajdzie się zapewne niejeden mający inne zdanie).

> z dwoma monitorami, a
>
> Rozumiem. Można to zrealizować nawet lepiej (na dwóch kartach) ale tu
> dostajesz całkiem ładne combo. W jakich trybach chcesz pracować i na
jakich
> monitorach? Jakie zastosowanie?

DTP i okolice - w grę wchodzi nawet 2048x1536 @85Hz 32bit - na odpowiednim
monitorze oczywiście. Pewnie już wiesz dlaczego właśnie MAX a nie zwykłe
G400...

pozdrawiam

Grzegorz