Re: Optymalna ilosc pamieci ???

Autor: Marcin Bojko (mbojko_at_2si.com.pl)
Data: Tue 20 Jul 1999 - 10:14:12 MET DST

>Mam pytanko dotyczace przerabianego juz wprawdzie problemu,lecz jakos nie
>padla na nie konkretna odpowiedz. Mianowicie ile wedlug was potrzebne jest
>pamieci ,by pamiec wirtualna nie byla wcale uzywana ( lub jak najmniej ) ?
>Kompa uzywam glownie do inetu i wlaczone jest wtedy z 7 roznych programow
>nie liczac 8 rezydentow ,a takze sporadycznie do grania ( Champ. man. 3 ,
>Unreal ) i dysk udaje komara niemilosiernie. Zwlaszcza w tych grach.
>Mam c333_at_416 ,Asus P2B, 64MB DiMM 100MHz,HDD IBM 371010 , G200. Uzywam W98.
> [...]

    Niestety, i ile wiem - nie jest to możliwe tak ładnie jak byś to opisał.
Metod postępowania jest kilka - większość z nich jest uzależniona od siebie
wzajemnie:

    a) Zainstaluj winde na 32 MB pamięci. Dopiero po zapatchowaniu i
poinstalowaniu wszystkiego dołóż do 256 MB (optimum).
    b) wyłącz Schedulera (Stop Using Scheduler)
    c) w panelu sterowania w systemie włącz 'Wydajność/System plików' i
przestaw go na server sieciowy'
    d) zainstaluj nast. programy: Norton Utilities i MemTurbo (obydwa do
dostania). Nortonem włącz optymalizację pliku wymiany (przenosi go na pocz.
dysku) oraz optymalizację rejestru (Norton Optimization WIzard). MemTurbo
zainstaluj na stałe w system-tray'u i włącz auto-otymalizację (suwaki pomogą
Ci wybrać przy jakiej wielkości pamięci).
d) powyższ uwagi dotyczą Win98. W przypadku Win95 należy jeszcze dodać opcje
w pliki System.ini (lub zdać się w tym przypadku na MemTurbo który to robi)

minfilecache=512
maxfilecache=(tu wstaw wielokrotnośc 2048 - np. 10x 2048)

    Włącz także NortonSpeedStart (w system-tray'u).

        Nie polecam stosowania ostatniego punktu w WIn98 - on ma swoje
mechanizmy (Walign i reszta).

    Częsta optymalizacja dysku (aż do przesady - dane się w końcu na
spokojnie ułożą). Nie stosować Win98 polskiego - jeżeli już znajdz
anglojęzyczny Win98 Second Edition. Ma on naprawdę zupełnie inny stosunek do
pracy niż jego poprzednicy :)

    Grając w Unreala - opracuj sobie inną metodę :) Uruchamiasz grę -
wykonujesz parę ruchów i czekasz aż się cache uspokoi :)

    Przy stosowaniu Internetu - prawie niemożlie wyciszenie rzężenia dysku.
Nie polecam wyłączania wirtualki - dobre efekty osiąga tylko kilku łebków
używających windy do pisania listów w notepadzie lub innych "poważnych"
osiągnięć naukowych.

MB

MB