Re: Upgrade z p233 MMX na K6-2 xxx ?

Autor: Michał Charydczak (m_at_kki.net.pl)
Data: Mon 19 Jul 1999 - 10:31:16 MET DST

> Moja siostra ma komputer z plyta TX, ktora ma mnozniki od 1,5 do 5,5,
> FSB od 50 do 75, a napiecia vCore od 2,4 do 3,5 V.
> K6-2 ma chyba napiecie vCore 2,2v ?? Czy 2,4 nie bedzie za duzo ?? 0,2
> volta chyba nie zrobi roznicy ??
Zrobi roznice: bedzie sie lepiej podkrecac :) Ale przyda sie dobry wiatrak +
silikon

> Za 210 zl mozna kupic K6-2 350 Mhz, ale nie mam zielonego pojecia
> jakiej czestotliwosci FSB wymaga ten procesor i czy ma zablokowany
> mnoznik ?? Myslalem ze moze dalo by sie go puscic 5x75=375 Mhz ?
Na to spokojnie, na 412 z wyzszym napieciem tez.

> Wymiana plyty na jakas pod p2, procesor p2 (celeron), zmiana ramu i
> obudowy bylaby strasznie kosztowna (pewnie z 1000 zl), a wymiana
> procesora na K6-2 to 210 zl + koszt akceleratora v2 to 250 zl.
> Czy oplaca sie inwestorac w K6-2 ? Czy to slepa uliczka ??
Za ta cene to pewnie, ze sie oplaca.

> Slyszalem tez ze sa problemy z win95/98 z AMD, wiesza sie podobno,
> potrzeba jakies patche itp ... prawda to ??
W W95 prawda. Na amd.strefa.com w sofcie znajdziesz late

> Jakie jest FPU w K6-2 ?? Bo komputer siostry jest tez uzywany do
> grania w Quake ;)), wiec koproc tez by sie przydal dobry ...
W Q wazniejszy od koproca jest dostep do pamieci. AMDki maja dostep slabszy
niz Intele, ale przy tej predkosci procka i obsłudze 3d-now obraz i tak
bedzie bardzo plynny.