Odp: Upgrade z p233 MMX na K6-2 xxx ?

Autor: Pixel (pixelek_at_friko.sos.com.pl)
Data: Mon 19 Jul 1999 - 01:02:56 MET DST

| Oj wątpię aby to na 412 stabilnie chodziło.
| AMD'kie się dość słabo kręca nawet w wolniejszych wersjach
| a co dopiero w 350'tce.
| Trzeba by najpierw sprzwdzić czy chodzi stabilnie a dopiero puźniej
| kupić.

Nic sie nie stanie - sprobowac mozna :-)

| To tak jak byś powiedział, że nie ma rożnicy w pracy HDD pod DOS'em
| z smartdrive i bez niego.
| Spadek wydajności poprzez nie cachowanie ramu jest i to zarówno
| w grach jak i w samym Windowsie.

Nie mowilem, ze spadku nie ma - tylko, ze go wcale nie widac.

| Sprawdzałeś jakiegoś K6-2 350 czy chodzi na 412 ?
| Bo ja tak i nawet na 2.4V nie chodził stabilnie na 100x4.
| Może jakąś parszywą wersje proca miałem... nie wiem.

Tak jak pisalem, sprobowac nie zaszkodzi, najwyzej ustawi sie na 375 i
bedzie spoko :-)

| Można też V3 2000 na PCI.

Tu sie zgodze. Ale roznica na takiej maszynie w stosunku do V2 bedzie
niewielka.

| Nie ma czegoś takiego jak "klony". Są tylko V2 firmowe i NoName.

Sa klony np. "powerColor", "Helios" itd...

| Pod W95 jest patch i już po problemach.

Chyba wyrazilem sie jasno :-)

| BuHaHa :-))))))
| Może lepiej przedstaw tu jakieś testy np. Unrela na Celeronie i K6-2 ?
| K6-2 i K6-3 nie mają potolkowego FPU a to wielka strata wydajności.
| Obsługa 3DNow w większości gierek dodaje kilka fps a to niestety
| często nie wystarcza do przybicia wyniku Celeronów.

Zalezy jaki Celeron w jakim sprzecie, jaki AMD i jaki dopalacz 3d. To
wszystko ma znaczenie.

| Wcale nie wszystko.
| Obudowa AT może być jesli kupi płyte w tym standardzie.
| Jedyne co trzeba by koniecznie wymienić to pamięci na DIMM'y.
| Zresztą przy zmianie na K6-2 również przydała by się wymiana pamięci
| bo te SIMM'y to będą całego kompa spowalniać.

przeciez pisalem "prawie wszystko"

| W Celeron 333 jest tylko o kilkadziesiąt zł droższy K6-2 350 a po
| podkręceniu
| go na 416 (nawet bez podkręcania jest szybszy od K6-2 350) znacząco
| wyprzedza
| tego K6-2 350 co może nawet na 400 nie pujść.

Dodaj do tego zmiane plyty, pamieci, prawdopodobnie obudowy (bo jak zmieniac
plyte to nie na szmelc) itd... Celeron jest troszke szybszy ale wymiana na
niego jest sporo drozsza.

Pozdrowiska, Pixel !
pixelek_at_friko.internet.pl
http://friko4.onet.pl/wb/pixelek