Re: BIOS a zgodnosc RAMu z plyta glowna?

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Mon 12 Jul 1999 - 23:32:55 MET DST

On Mon, 12 Jul 1999 02:14:49 +0200, "Andrzej P. Wozniak"
<uszer_at_polbox.com> wrote:

>Oczywiście tak, o czym pewnie już się zdązyłeś przekonać. A ta płyta ma
>jeszcze więcej felerów. Ale po kolei.

Zasadniczo do tej pory nie narzekalem :-)

> [...]
>związku z tym właściwe taktowanie poszczególnych elementów cyklu dostępu
>do pamięci.
>Przykład z praktyki - miałem takiego DIMM-a 64 MB, który nie chciał
>chodzić z większością płyt w momencie, kiedy go kupiłem, np. z płytą
>MicroStara MS-5169 (chipset ALi V). Nie chodziła żadna z płyt w wersji
>1.x, nie chodziły też płyty w wersji 2.1, nawet jak zrobiłem upgrade
>BIOS-a do wersji 2.5, też nie poszła na wszystkich. Dopiero wersja 2.6
>na każdej płycie pozwoliła odpalić tę pamięć, a w wersji 2.7 dołożyli

Niestety, upgrade BIOSu do najnowszego nic nie dalo [snif...] plyta
jak nie chciala, tak nie chce ruszyc z zadnym z zakupionych przeze
mnie DIMMow. Walnieta nie jest, bo wlozylem 32 mega BX od kumpla i
ruszylo bez bolu. Co zas najbardziej ironiczne, skladajac kumplowi
kompa na ZIDZIE, wzialem pierwszego z brzegu DIMMa NoName i ruszyl bez
zadnych ale. A ja sie tu kotluje juz drugi tydzien... :-(((((((

>A teraz o felerach VPX - możesz mieć kłopoty z kartami ISA PnP, jeśli
>korzystają one z pamięci górnej, jak np. karty sieciowe SMC. BIOS w tej
>wersji, jaki miałem nie pozwala na zarezerwowanie tego obszaru pamięci i
>komputer po prostu się wiesza.

No, chociaz tu nie przewiduje zadnych problemow :-)) ISA mam
wypelnione modemem i dzwiekowka i zero zgrzytow. Dodam, ze poza ta
nieszczesna "wybrednoscia" wobec pamieci, jestem z plytki calkiem
zadowolony. Bardzo stabilna.

Pozdrawiam i dzieki za odzew,
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl.
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--