Re: Gdzie we wzmacniaczu podłączyć kartę muzyczną?

Autor: Stanisław Waszczyk (stahoow_at_friko6.onet.pl)
Data: Sun 11 Jul 1999 - 23:38:30 MET DST

Ludzie o jakim wy plusie i minusie mowicie.
W sieci domowej z gniazdka do ktorego podlaczacie swoje extra maszyny
plynie prad przemienny. Siec taka posiada jedena faze i zero z ktorym jest
polaczony kolek ( o ile nie ma trzeciego przewodu ochronnego ).
Polaczenie tego zera z obudowa nazywa sie zerowaniem.
Gdyby na obudowie ( nie daj Boze ) pojawila sie faza nastapi zwarcie
( polaczenie fazy z zerem ) i zadzialanie wkladki bezpiecznikowej.
Tym samym uchroni czlowieka przed porazeniem pradem elektrycznym

Pozdrawiam

Stanislaw

<3788cfd1.35912919_at_news.ict.pwr.wroc.pl>...