Re: Gdzie we wzmacniaczu podłączyć kartę muzyczną?

Autor: jotes (jotes_at_kki.net.pl)
Data: Sun 11 Jul 1999 - 18:00:01 MET DST

zuko / Shark von Cygnus napisal(a) w wiadomosci:

>no no, lepiej uwazaj. ja raz mialem taka sytuacje, ze podlaczalem
>kompa do gniazdka, w ktorym uziemienie mialo byc polaczone z minusem.
>ale sie ktos kobznal i kolek byl polaczony z plusem. potem sie
>zdziwilem jak przy podlaczaniu karty dzwiekowej do zmachola karta mi
>sie zjarala (cud, ze nie zmachol). nie wiedzialem o co biega, dopoki
>nie przestawilem kompa - chwucilem cala otwarta dlonia za tyl obudowy.
>jak mnie pizdlo, to juz wiedzialem o co chodzi. wiec uwazaj na takie
>gniazda. i sprawdz kolki neonowka.

U niego przypuszczalnie jest inna sytuacja. Kopie w gniazdku bez uziemienia,
a wiec to nie sprawa "przewodu goracego" na kolku "masy" (to bylo u Ciebie),
a uszkodzenie w komputerze.
Omomierzem powinien sprawdzic opornosc miedzy kazdym z przewodow zasilajacych
a obudowa komputera. Tylko trzeci (masowy) przewod powinien wykazywac zwarcie,
w obu pozostalych powinna byc nieskonczona albo bardzo duza opornosc
(megaomowa). Jesli to nie komputer w obudowie ATX, to obowiazkowo przy wlaczonym
przelaczniku zasilania (ATX moze nie miec wlacznika na zasilaczu).

Pozdrowienia

 Józek