Re: Pamiec RAM 10 ns ,a 8 ns ,7ns

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Fri 09 Jul 1999 - 15:49:57 MET DST

red mosquito wrote in message <37850994_at_news.vogel.pl>...

>Użytkownik Grzegorz Mazur <NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM> w wiadomości do grup
>dyskusyjnych napisał:7lve5o$mt3$2_at_freyja.bart.nl...

>Z jakich rachunkow ? Pewnie obliczyles odwrotnosc wartosci 10 ns i wyszlo
Ci
>te 100 MHz.
>Wtlumacz mi wiec, jak w takim razie 60 ns EDO moga pracowac na FSB=66 MHz
>??? Jezeli policzyc Twoim sposobem ( no chyba, ze obliczales jakos inaczej
>?), to powinny one pracowac na 16,6 MHz.

W bardzo prosty sposób...

SDRAM na ogół działa w trybie x-1-1-1-1-1-1-1 (x e {5, 7}). W ten sposób
pomiędzy odczytem kolejnych porcji danych jest tylko jeden takt zegara -
vide pamięć rzuca dane na szynę z częstotliwością 100MHz po początkowych
kilku cyklach adresowania...

EDO RAM działały na ogół jakoś tak: 5-2-2-2. Czyli dane karmiły co drugi
cykl. A poza tym, AFAIK, to zegar pamięci EDO przy 66MHz wynosi właśnie
33MHz (ale tu mogę się mylić...).

Rachunek 1/czas dostępu jest jak najbardziej prawidłowy! Niestety, nawet
komputery nie przeskoczą matematyki i fizyki...

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
Grzegorz Mazur