3COM US Robotics 56K Message Modem - c.d.

Autor: Krzysztof Wykurz (kwykurz_at_box43.gnet.pl)
Data: Thu 08 Jul 1999 - 21:34:43 MET DST

Witam Szanownych Grupowiczow !

Mam 3 problemy, o ktorych w pewien sposob juz pisalem, ale z ktorymi nie
moge sobie poradzic :

1) Pierwszy: Dotyczy mozliwosci odsluchiwania wiadomosci glosowych przez
glosnik modemu. Nie wiem gdzie i jak to ustawic :-(, a mozliwosc taka
istnieje. Ponadto mozliwosc "slyszenia" - komunikatu powitalnego
"sekretarki modemu" i glosu osoby dzwoniacej do mnie - w glosniku
modemu.
W programie SuperVoice jest opcja :

"Call Screening for Independent Mode"
* Enable You will be able to hear voice calls through the modem's
speaker
when it is operating in Independent Mode.
* Disable You will not be able to hear voice calls in Independent Mode.

ktora pozwala wlaczac lub wylaczac "zdolnosc słyszenia głosu w glosniku
modemu kiedy pracuje w Niezależnym Trybie", tzn. przy wylaczonym
komputerze. Opcje ta mozna wlaczyc w tym samym oknie dialogowym
SuperVoica, w ktorym uaktywnia sie opcje odbioru faksow i wiadomosci
glosowych przy wylaczonym kompie.
Uaktywnianie odbioru wlacza sie, ale niestety opcja "slyszenia"w
glosniku
modemu nie dziala. Dlaczego ???

2) Drugi problem, moze malo istotny, ale troche denerwujacy, to
wybieranie
numeru po ok. 3sek. od "podniesienia" sluchawki. Po otwarciu linii przez
modem, zanim zacznie wybierac numer, slychac wycie (tzn. sygnal) z linii
telefonicznej. Najgorzej jest wieczorem.
Probowalem zastosowac komende, ktora mozna to podobno ustawic

Command Syntax ATS6= <Argument>
"Function Stores the number of seconds that the modem will wait before
executing a dial string or wait for dial tone"
Command Syntax : ATS6= <Argument>
Argument 0-255 (in seconds)

ale podobnie jak w poprzednim przypadku modem w ogole nie reaguje na
zmiane tego parametru, dalej jest tak jak bylo. Dlaczego ???

3) Trzeci problem: nie wiem jak odsluchac z odleglego telefonu
informacje
glosowe, ktore pozostawili "w pamieci modemu" dzwoniacy do mnie do domu.
Gdy dzwonie, po 3 dzwonkach (tak ustawilem w "SuperVoisie"), wlacza sie
komunikat powitalny wgrany do pamieci modemu. W tym momencie wystukuje
tonowo na odleglym telefonie haslo (zdefiniowane w SuperViosie). Z tego
co
przeczytalem w dokumentacji modem powinien (jezeli haslo jest poprawne)
zasygnalizowac:
- krotkimi sygnalami, ktorych liczba wskazuje na liczbe nowych
nieodsluchanych wiadomosci;
- jednym dlugim sygnalem - jezeli brak nowych wiadomosci;
i niestety w tym momencie zamiast sygnalizacji modem po prostu wylacza
sie
(zrywa polaczenie). Dlaczego ??? Czy cos robie zle ?

Sa to trzy problemy, ktore nie daja mi spokoju. Nie wiem czy nie
wynikaja
one z jakis wad modemu ? Moze ktos z grupowiczow ma ten sam model ? Czy
podobnie sie zachowuje ?

Przepraszam, ze tak duzo. Z gory dziekuje za pomoc i wszelkie uwagi.

Pozdrawienia:
Krzysztof
kwykurz_at_box43.gnet.pl