Odp: Szuflada na DYSK

Autor: Zbyszek (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Thu 08 Jul 1999 - 17:34:57 MET DST

Użytkownik Tomasz Jakub Waszkiewicz <elite_at_positive.net.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:SzJg3.5142$1g.112800_at_news.tpnet.pl...

> Marek Smolinski napisał(a) w wiadomości:
> <37834BEA.41C6_at_dec3600.boa.uni.torun.pl>...

Może to trochę nie na temat, ale jak sam się niedawno przekonałem, bardzo
ważna jest kwestia odpowiedniego chłodzenia dysku, co jest często
bagatelizowane. Do niedawna miałem zwykłą kieszeń "standardu Optimusa". BTW,
nie mam pojęcia, dlaczego kieszenie są nazywane "Optimusowskimi" tylko
dlatego, że ta firma jako pierwsza zaczęła jej montować. Ale do rzeczy:
wszystko było cacy, chodził w niej QUANTUM FIREBALL 2.5EL, ale do
czasu...Parę dni temu, w największe upały, dysk odmówił posłuszeństwa.
Zaczął się rekalibrować ("strzelać" głowicami), nie czytał, nie pisał, tak,
jakby natrafił na fizycznie uszkodzony obszar. Byłem pewien, że twardy padł.
Po wyjęciu z kieszeni okazało się, że jest gorący, chociaż nigdy się nie
przegrzewał (to przez te upały). Po ostygnięciu sprawdziłem go i działał
dobrze. Cały "incydent" zakończył się tak, że byłem niestety zmuszony do
zakupu kieszeni z wentylatorem (RH-12). Niestety, bo kieszeń kosztuje ok
200-300% ceny normalnej, nie chłodzonej. Chyba to się jednak opłaca, bo dysk
kosztuje jednak "trochę" więcej, a utraconych danych nikt już nie
zwróci...:)

PS. Po przyjrzeniu się temu "wynalazkowi" doszedłem do wniosku, że zwykłą
kieszeń można "upgrade'ować" za pomocą wentylatora do procesora, wiertarki,
taśmy klejącej oraz piłki do metalu.

--
Zbyszek
E-mail: zbyszek_at_gd.home.pl