Re: Architektura komputera PC - skąd to wciąć?

Autor: Artur Michalowski (artmicha_at_friko3.onet.pl)
Data: Wed 07 Jul 1999 - 00:55:30 MET DST

Maciej W. Rozycki <macro_at_amg.gda.pl> wrote in message
On Fri, 2 Jul 1999, Artur Michalowski wrote:

> Potrzebuję dokładnego opisu architektury typowego komputera PC z
procesorem
> Intela lub kompatybilnym. Chodzi mi przede wszystkim o rozkazy procesora,
> obsługę we/wy, koprocesor i przerwania. Tym niemniej wszystkie inne
> informacje np. na temat BIOSu, specyfikację PnP itd. też mogą mi się
> przydać. Jeżeli ktoś wie, skąd mogę takie informacje ściągnąć z Sieci, to
> proszę dać mi znać (najlepiej, żeby były po polsku; ostatecznie po
angielsku
> także).

 Niestety zrodla tych informacji sa bardzo rozproszone. Niektore
informacje sa bardzo trudne do uzyskania i bardzo czesto sa dostepne
jedynie w postaci drukowanej.

 Oprocz materialow, ktore wskazali Ci inni, proponuje odwiedzic
http://developer.intel.com/ -- jest tam sporo informacji na temat
procesorow (niestety, nie zawsze w 100% poprawnych); z dokumentacji
chipsetow mozna posrednio dowiedziec sie organizacji podstawowych systemow
we/wy. Pare dokumentow paleta sie tez po ftp://ftp.intel.com/.

 Troche dokumentacji zwiazanej z BIOSem i nie tylko jest dostepne pod
http://www.ptltd.com/.

 Jesli chodzi o specyfikacje PCI, to jedynie mozna ja zakupic w formie
papierowej (koszt kilkudziesieciu dolarow) -- http://www.pcisig.org/, zas
I2O byc moze jest dostepna pod http://www.i2osig.org/.

 Dokumentacja po polsku -- nie licz, chyba ze zabytkowa (bylo cos takiego
-- "Mikrokomputery klasy IBM PC", bodajze).

 Reszty musisz szukac sam.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +