Re: Architektura komputera PC - skąd to

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_amg.gda.pl)
Data: Mon 05 Jul 1999 - 23:51:49 MET DST

On Fri, 2 Jul 1999, Artur Michalowski wrote:

> Potrzebuj=EA dok=B3adnego opisu architektury typowego komputera PC z proc=
esorem
> Intela lub kompatybilnym. Chodzi mi przede wszystkim o rozkazy procesora,
> obs=B3ug=EA we/wy, koprocesor i przerwania. Tym niemniej wszystkie inne
> informacje np. na temat BIOSu, specyfikacj=EA PnP itd. te=BF mog=B1 mi si=
=EA
> przyda=E6. Je=BFeli kto=B6 wie, sk=B1d mog=EA takie informacje =B6ci=B1gn=
=B1=E6 z Sieci, to
> prosz=EA da=E6 mi zna=E6 (najlepiej, =BFeby by=B3y po polsku; ostatecznie=
> [...]

 Niestety zrodla tych informacji sa bardzo rozproszone. Niektore
informacje sa bardzo trudne do uzyskania i bardzo czesto sa dostepne
jedynie w postaci drukowanej.

 Oprocz materialow, ktore wskazali Ci inni, proponuje odwiedzic
http://developer.intel.com/ -- jest tam sporo informacji na temat
procesorow (niestety, nie zawsze w 100% poprawnych); z dokumentacji
chipsetow mozna posrednio dowiedziec sie organizacji podstawowych systemow
we/wy. Pare dokumentow paleta sie tez po ftp://ftp.intel.com/.

 Troche dokumentacji zwiazanej z BIOSem i nie tylko jest dostepne pod
http://www.ptltd.com/.

 Jesli chodzi o specyfikacje PCI, to jedynie mozna ja zakupic w formie
papierowej (koszt kilkudziesieciu dolarow) -- http://www.pcisig.org/, zas
I2O byc moze jest dostepna pod http://www.i2osig.org/.

 Dokumentacja po polsku -- nie licz, chyba ze zabytkowa (bylo cos takiego
-- "Mikrokomputery klasy IBM PC", bodajze).

 Reszty musisz szukac sam. ;-)

--=20
+ Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland +
+ e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available +