Re: zamiana Pentium

Autor: Szpunk (szpunk_at_friko6.onet.pl)
Data: Sun 04 Jul 1999 - 09:54:35 MET DST

Marek Zatorski napisał(a) w wiadomości:
<7lm3ol$6g0$1_at_rymunda.torun.pdi.net>...

>Masz rację, to jest HOT-541 (teraz mogłem sprawdzić), czy zainstalowanie
>modułu o którym piszesz jest wykonalne w warunkach domowych?
>Pzdr
>Marek

Witaj !

Są dwie wersje odpowiedzi na to pytanie (;-D):
1. Tak, jest to bardzo proste - pomiędzy podstawką pod procesor a
regulatorem napięcia
jest złącze pod moduł zewnętrznego, dodatkowego regulatora. Wystarczy tylko
włożyć ten
moduł i ... już. Acha, trzeba jeszcze pamiętać o odpowiednim przezworkowaniu
płyty ! (;-D).
W razie potrzeby służę dokładną dokumentacją do płyty.
2. Nie, jest to praktycznie niewykonalne (8-(). Trzeba bowiem zdobyć moduł
zewnętrznego
regulatora, tylko, na Boga, skąd !?. Sam od jakiegoś czasu poszukuję czegoś
takiego, na
razie bez rezultatów. Podaję nazwy i opis modułów, mogących współpracować z
w.w. płytą
główną: HOT-105 (lub HOT-1051) - regulator liniowy, HOT-106 - regulator
impulsowy.

Dopóki nie zdobędziesz w.w. modułu, to pewną alternatywą może być
zainstalowanie
procesora IDT WinChip. Jest to jednostka zasilana pojedynczym napięciem, za
to wyposażona
w MMX-a. Jest tylko jedno ale: ma wyjątkowo kiepski FPU. Musiałbyś się nad
tym głęboko
zastanowić. Ja na razie pozostałem przy starym, dobrym Intelu, zresztą i tak
wolniejszym od
Twojego ! (;-D).

I na koniec apel: bardzo proszę o podanie mi rozkładu pinów złącza
zewnętrznego regulatora
napięcia płyty głównej HOT-541 f-my SPACEWALKER. Mając te dane mógłbym
zbudować
moduł regulator i jego opis podesłać na grupę.

Pozdrawiam !
Krzysztof.
szpunk_at_friko6.onet.pl