Tif czy jpg

Autor: Sasza (leer_at_friko6.onet.pl)
Data: Sat 03 Jul 1999 - 00:39:35 MET DST

Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi wyjaśnić niuanse pomiędzy formatami tif i
jpg. Potrzebuję nagrać zeskanowane zdjęcie tak aby nie straciło nic z
jakości. Zdjęcia próbek doświadczalnych i pogorszenie jakości zdjęcia nie
wchodzi w grę. Z drugiej jednak strony chcę żeby te zdjęcia zajmowały jak
najmniej pamięci. (duża ilość) . W formacie jpg przy wierności odtworzenia
75% procent warunek pamięci jest spełniony jednak jakość mogłaby być lepsza.
Przy stu procentach jest odwrotnie. I teraz pytanie co będzie zajmowało
mniej miejsca jpg 100% czy tif. I który z formatów zmniejszy mniej
rozdzielczość. A może jest jeszcze inny format bardziej adekwatny do tego.

--
Z góry dziękuję za odpowiedź.