Re: problem z plustekiem 9636T

Autor: Kartrait (kartrait_at_box43.gnet.pl)
Data: Sat 26 Jun 1999 - 23:23:02 MET DST

Jarosław Kamper napisał(a) w wiadomości: ...

>Muszę Was pocieszyć! Mam od paru tygodni 12000T i też mam problem dziwnych
>slajdów i negatywów. Ale na razie nie mam czasu z tym walczyć. Jakby ktoś
>znał rozwiązanie... , a jeżeli nie, to w wakacje powalczę i zobaczymy. :)))
>--
>Jarosław Kamper <jarekkam_at_kki.net.pl>

Ja mam Plusteka 9636T i u mnie problem wygląda następująco:
- slajdy skanuje dobrze (ew. w pewnych trzeba rozjaśnić)
- co do negatywów jednak jest różnie, zazwyczaj w obszar kalibracyjny muszę
włożyć kawałek czystego negatywu (tego jasnego z początku lub końca filmu
gdzie nie było zdjęć) i to zazwyczaj pomaga ale i tak potrzebna jest
korekcja - za dużo niebieskiego, za mało czerwonego i czasami za dużo lub za
mało zielonego. Jednak są takie fotki gdzie nie muszę wkładać tego kawałka
kliszy do kalibracji.
A poza tym jeszcze czasami skanerowi kompletnie odbija i muszę skanować
negatyw jeszcze raz, a czasami i dwa razy...