Re: BX a U-ATA66

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 26 Jun 1999 - 19:47:55 MET DST

Sat, 26 Jun 1999 14:16:21 +0200, Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
piszesz:

>Wydajność może by była porównywalna, ale:

Tak wlasnie sie spodziewam, chociaz uklad nadal nie dorownuje
mozliwosciom SCSI.

>1) trzeba mieć NT. Wielu użytkowników już to odstraszy, bo pod NT nie
> działają niektóre gierki :)

Albo Linuxa, albo kontroler Promise, ktory ma BIOSa pod DOS i
sterowniki do innych systemow.

> Zwiększa to też koszt systemu - Win98
> jest dodawane w wersji OEM za niewielkie pieniądze, a WinNT Wks
> kosztuje chyba gdzieś z 900 PLN

NT Wks OEM jest ok. 2 razy drozsze niz W98 OEM. Byloby tak mniej
wiecej 400 do 800, chociaz mysle, ze duze firmy komputerowe moga
oferowac W98 taniej. Przypomina mi sie zapewnienie Microsoft w
licencji, ze mozna zwrocic Windows i otrzymac zwrot pieniedzy. Ciekawe
czy ktos probowal zwrocic W98 OEM do Optimusa czy Adaxa?

>2) stripe set na dwóch dyskach nie jest IMHO zbyt bezpiecznym rozwiązaniem:
> pada jeden dysk, a tracisz dane z obu. Pamiętaj, że prawdopodobieństwo
> padnięcia zestawu dysków rośnie liniowo wraz z ich liczbą.

Teoretycznie masz racje, ale praktycznie dyski nie psuja sie tak
czesto, a na na stacji roboczej nie ma az takich wymagan
niezawodnosciowych.

Generalnie idea mi sie podoba, ale w praktyce i tak wezme jeden dysk
IDE o najlepszym stosunku cena/pojemnosc (aktualny wybor: Fujitsu
MPD3108 10GB :-).

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski