32 MB DIMM komputer widzi jako 8 MB

Autor: Andrzej Paszkowski (paszczak_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 24 Jun 1999 - 19:32:05 MET DST

Czesc!

Wlasnie nabylem w drodze kupna pamiec 32 MB SDRAM DIMM 100MHz.
Wlozylem do komputera obok zwyklego DIMMa 32 MB (nie 100 MHz) i
zamiast 64 MB moj sprzet ma 40 MB. Dlaczego?

Dla wyjasnienia:
- po wlozeniu tylko tego nowego DIMMa komputer widzi 8MB
- po wlozeniu tylko starego DIMMa komputer widzi 32 MB
- po wlozeniu obu komputer widzi 40 MB i dziala bez problemow
- po zamianie DIMMow miejscami nadal jest 40 MB

Pytania:
- czy mam robic awanture w sklepie ze mi sprzedali badziewie
- czy moze moja plyta glowna sobie nie radzi (plyta SHUTTLE HOT-555A
na chpsecie VX z procesorem P166 MMX)
- jakie inne widzicie rozwiazania tego problemu

Z niecierpliwoscia oczekuje na wszelkie sugestie i pomysly
paszczak_at_friko.onet.pl