Celeron 550? Nowy prezent Intela :-)

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 24 Jun 1999 - 19:05:12 MET DST

Witam,

kilka dni temu kupilem (ostatniego :-) Celerona 300PPGA, ktory zgodnie
z moimi oczekiwaniami poszedl na 450 i 464MHz. Dzisiaj trafily w moje
rece 2 sztuki C366. Ze zwyklej ciekawosci puscilem na 550MHz, oba
wystartowaly i zbootowaly Linuxa. Jeden po chwili padal, drugiego
wzialem do domu na dalsze testy.

Konfiguracja testowa:
- plyta Soyo 6BB (AT, BX)
- przejsciowka "no name", ale ze zworka 100MHz i podlaczonym pinem do
duala
- 64MB SDRAM Siemens,
- Celeron 366PPGA
- najtanszy, maly radiator do Celerona PPGA
- pare innych drobiazgow.

Z tego co juz zdazylem sprawdzic, to na 567MHz (szyna 103MHz) poszly
testy Sandra Sisoft, Final Reality, aktualnie wyswietlam film na DVD -
odtwarzacz programowy.

Procesor pracuje na 2,0V. Przy otwartej obudowie radiator osiagal
temperature ok 43C (pomiar sonda i miernikiem, termistor na plycie nie
siega do tego malego radiatora). Teraz zamknalem komputer, moze byc
nawet 10 stopni wiecej. Mam nadzieje ze film dojdzie do konca.

Na 112MHz FSB juz nie dziala, niestety... :-)

Przejsciowka jest przygotowana do dual CPU, przy najblizszej okazji
sprobuje zestawu P2 350 + C550. Istnieje pewna szansa, ze taki
mieszaniec zadziala. Ciekawy jestem co na to NT i Linux.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski