Re: Co z tym AMD ,przeciez jest NAJLEPSZE

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Tue 22 Jun 1999 - 13:58:34 MET DST

Grzegorz Góra wrote in message <7knjl5$4sq$1_at_Waldemar.mat.uni.torun.pl>...
>Użytkownik romo <adress_at_friko6.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
>
>??? :-O ???

Kolejny post o wyższości... :(((

[ciach]

>Zdaje się Intel już w ubiegłym roku zaprezentował prototypowego {a o
>prototypach tu można tylko mówić} procka z tą częstotliwością.

Hmmm... Prawda leży pośrodku... Intel na tegorocznym CeBicie zaprezentował
chyba P-III, które było taktowane 600MHz. Ale - zaczęli mu zwiększać
częstotliwość i doszli w końcu do ponad 1GHz.
Fakt niestety taki, że to wyszystko było chłodzone lodówą Kryotech do
poniżej -40 st. C... Więc jeśli AMD ma coś, co w temp. pokojowej przekracza
1GHz, to...

>Cenowo z pewnością nie. K7 to rzeczywiście albo jakaś rewolucja, albo
gwóźdź
>do trumny AMD. Wszystko zależy... K7 wymaga specjalnej {NOWEJ} płyty - to
>już nie jest taka bułka z masłem, jak wykorzystanie istniejącego Socket7 w
>spadku po Pentium. Wydaje mi się, że na wprowadzenie K7 do "ogólnej
>sprzedaży" -jak piszesz- trzeba będzie poczekać znacznie dłużej niż na
>zejście cen Pentium!!! do akceptowalnego poziomu. A to znaczy tyle, co
>mogiła.

Tu fakt. Zainwestowali tyle, że jak się uda, to się uda. Inaczej idą z
torbami. Chociaż sukcesu K6-2 i -III nawet sam AMD nie przewidywał...

>A poza tym znowu może się okazać, że mamy oto procka-pydę, ale z softu do
>wyboru będziemy mieli tylko benchmarki - tak, dla poprawienia samopoczucia
>tych, co wybulili kupę szmalu na Intel-killera.

No nie wiem, bo AFAIK soft do Alphy będzie działał na K7! W związku z tym na
dzień dobry mamy doskonałe jądro WinNT for Alpha (że pominę resztę systemu -
jądro jest jedyną częścią wartą uwagi), sporo Unix'ów i inne. Poza tym chyba
rozkaz instrukcji K7 jest rozszerzony o instrukcje x86 (ale tu się mogę
baaardzo mylić - nie pamiętam!)

>A jeszcze... Dlaczego przeciwstawiamy te dwie firmy? Że jeśli Intel, to w
>żadnym wypadku AMD {i vice versa}?

W sumie mogą ładnie koegzystować, ale Intel chyba się wkurzył że AMD zabiera
mu coraz więcej procent rynku i zaczął wojnę.
Proszę zwrócić uwagę, że AMD doszło do obecnej pozycji z praktycznie
przegranego miejsca! Intel miał wszystko, oni nie mieli nic... Coś jednak
musi być w tych ich prockach...

>Więcej! Więcej! Więcej! ;-)

Ale dopiero za 2-3 lata... Poza tym wiąże się to już z przejściem na
technologię miedzianą, bo granica aluminium osiągana jest już przy ok.
180pm.

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
Grzegorz Mazur