Re: Komputer po powodzi

Autor: apix_at_kki.net.pl
Data: Mon 21 Jun 1999 - 07:02:59 MET DST

From: ladzk_at_ite.waw.pl (Dariusz K. Ladziak)

tez

raczej rozkrecic i nie namaczac mycie powinno byc
krotki i szybkie
> Jesli byly wysuszone - moczyc w wodzie destylowanej z odrobina odtu
zadnych kwasow nawet octowych
> lub w wodzie sodowej zrobionej z wody destylowanej - zdecydowanie
> polepsza to usuwanie osadow.
lepszy denaturat moze byc rozcieczony woda
> Koncowe plukanie w czystej partii wody destylowanej
>
> Ludwik niewiele pomoze - osady zwykle sa mineralne a nie tluste,
oczywiscie ze pomoze bo zmiekcza roztwor wodny, nawet filmy
sie w nim dobrze myja :-)
> zaszkodzic moze - jak gonie wyplukac to pozostalosci beda
> higroskopijne i przewodzace - klopot gotoy. jesli juz jakas organike z
> gospodarstwa domowego to raczej Vanish lub inny wybielacz bezchlorowy
zadnych vanish-ow ten srodek tworzy roztwor wody utlenionej , nie
wskazane dla elementow metalowych- koroduja
> - zwykle bazuja one na szczawianach i wersenianach i calkiem dobrze
> osady mineralne powinny zejmowac.
bez przesady z tymi osadami mineralnymi
benzyny nie polecam
jedynym znanym mi stosunkowo obojetnym rozcielczalnikiem jest
dextryna (czy cos podobnego ) ale obecnie stosuje sie wode z
detergentami do mycia przemyslowego plytek po fazie lutowania
tak wiec nalepsza woda z ludwikiem :))))
jeszcze stosowalem cif ale to juz w naprawde extremalnym
przypadku gdyz zawiera materialy scierne, ale jak to mowia ryzyk -
fizyk.
                                                                                apix