Re: Jak to z tym RAMem ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 18 Jun 1999 - 09:35:50 MET DST

Hi,

CoNaN Freez wrote:

> Mam stara plyte Soyo (ma juz ona prawie 3 lata). Chcialbym dac wiecej ramu,
> bo gdy kupowalem to te 2x16 MB wystarczalo, teraz niestety juz nie :((

Masz pewnie dwa SIMMy PS/2 16 MB?

> Mam tez drugie pytanie: jak mam sprawdzic jakiego typu mam pamiec
> (komputerowa :), czy to jest SIMM, DIMM, DRAM, VRAM, SRAM, SIKAM oo chyba
> sie zapedzilem :D

DRAM to ogólnie pamięć dynamiczna, więc będzie zawsze :)
VRAM to pamięć wideo, na pewno nie na płycie.
SRAM to synchroniczna, do cache.

Zostaje więc SIMM i DIMM:

SIMM zwykły to króciutka, malutka płytka, zazwyczaj pakowana czwórkami.
Raczej na pewno nie masz takich.

SIMM PS/2 to montowana parami dłuższa nieco płytka, posiadająca IIRC 72
styki. Montowana w zazwyczaj czterech białych (czasem czarnych) złączach
z metalowymi lub plastikowymi zatrzaskami na końcach. Wycięcie na środku.

DIMM to bardzo długa (168 styków) płytka, montowana w czarnych złączach
z ręcznymi zatrzaskami po obu stronach. Zazwyczaj są trzy takie złącza,
płytki monuje się pojedynczo. Dwa wycięcia niesymetryczne.

> Jeszcze jedno pytanko i koncze : gdzie sprawdzic jaka mam konkretnie plyte
> glowna ?

Spisz oznaczenia chipsetu (dwa największe układy przylutowane do płyty)
i poszukaj na płycie wydrukowanego symbolu. Kiedyś na http://www.ping.be/bios/
czy coś w tym stylu był program do wyświetlania modelu płyty.

PS. Skróc trochę sygnaturkę. Jest ze trzy razy za długa - nie powinna
mieć więcej niż 5 linii.

--
Pozdrowienia,