Etykieta i polskie literki ...

Autor: Michał Piotrkowicz (moll47u_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 14 Jun 1999 - 23:34:55 MET DST

Witam szanownych grupowiczow!

Korzystam juz z i-netu od 3 lat i przez ten czas caly czas pisze bez
polskich liter. Doszlo do tego iz piszac w word'zie zapominam o polskich
znaczkach (czyli nie wciskam ALT'a). Wiem dobrze ze w dobrym tonie jest
pisanie bez polskich znakow, ale - przez to zapominamy o naszych polskich
znakach i nasza ortografia idzie do kosza!
Od matury troszke czasu minelo - i z przerarzeniem stwierdzam iz sole
takie byki ostatnio ze mozna na zawal umrzec! W dobie IE 5.0 PL/ Sylaby
4.5 oraz innych "dobrych" programow ktore moga sprawdzac pisownie lub
poprawnie "formatowac" listy - powinnismy propagowac nasz "ojczysty"
jezyk!
U progu millenium - nasze komputery i oprogramowanie nie jest takie jak
pare lat temu. Producenci - coraz bardziej maja na uwadze narodowe jezyki.
Malo ktory nowoczesy system i oprogramowanie nie potrafi poprawnie
wyswietlac polskich znakow dialektycznych. Mozna co prawda znalesc pare
programow ktore tego nie potrafia ... ale jest ich tak malo ze stanowia
one nie wiecej niz 2% programow na rynku!
Wiem ze dozwolone jest uzywanie ISO-852 ale malo kto pisze nawet
wykorzystujac ten standart z polskimi znakami dialektycznymi.

Chcialbym namowic grupowiczow, by zaczeli uzywac polskich znakow
dialektycznych w standarcie ISO-852. Ja od dzisiaj - po doglebnym
przemysleniu calej sprawy zaczynam pisac z uzyciem naszych krzaczkow. Ten
list jest ostatni bez nich!

Kto mnie popiera?

PS:> Jestem dyslektykiem i robie bledy ... dzieki krzaczka i slownikowi w
OE 5PL nie bedzie ich (mam taka nadzieje!)

Pozdrawiam wszystkich!

--
Michal Piotrkowicz -=ICQ: 3385982=-