Re: kurde, cos mi lata w dysku....

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Sun 13 Jun 1999 - 23:06:34 MET DST

Xylodius wrote in message <7k0cu7$bp4$1_at_newssvr01-int.news.prodigy.com>...
>Grzegorz Mazur <NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM> wrote in message

>Zgadzam sie co do nie rozkrecania ale dyski wcale nie sa hermetyczne !!!
>Sa szczelne ale nie hermetyczne !! I w srodku jest zwykle powietrze, tyle
>ze przefiltrowane bardzo dokladnie, a nie specjalne gazy. Poszukaj sobie
>na dysku takiego malego otworka zaslonietego filtrem - to jest tzw.
breather
>filter, ktory umozliwia wymiane powietrza. Jest to bardzo drobny filtr,
ktory
>nie wpuszcza do dysku zadnych smieci, tylko czyste powietrze.

No fakt, trochę przesadziłem z tymi gazami :)))

Ale ja i tak bym nie rozkręcał dysku...

>Ja tak zrobilem ale z 30MB dyskiem IBM od mojego IBM 5170 (PC/AT).
>Ziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....................Tik
Tik......warum.....GRRRR.
>Nieziemskie dzwieki !! Rozpedza sie prawie dwadziescia sekund !!!
>Dysponuje WAVem jak ktos chce. :)))

Ja miałem Seagate MFM 20MB - rok produkcji 1979! Starszy ode mnie! Rozpędzał
się też z 20 sek, a hamował z minutę! Słyszałem w drugim pokoju, jak już
kończył: "Szur-szur-szuur-szuuuuur-szuuuuuuuur..."

>Nie wszystkie, np. IBM na swojej stronie www oficjalnie podaje, ze dyski
>IBM mozna montowac na kazdej z szesciu stron.

Tak, ale jak pisałem - one to mają zaznaczone. Ja nie próbowałbym, bo wiem
że ze starymi dyskami były kłopoty, jak ludzie montowali je pionowo, albo
"do góry nogami". Na ogół pomagał LLF, ale tego też nie polecam :)

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
Grzegorz Mazur