Re: Proc WinChip 200MMX help

Autor: Tomasz Berezowski (info_at_beta.com.pl)
Data: Sun 13 Jun 1999 - 21:09:09 MET DST

Dzieki wszystkim za pomoc. Juz wiem o co chodzi, okazuje sie, ze
rzeczywiscie nie wszystkie plyty prawidlowo rozpoznaja WinChipa (typ i
predkosc rzeczywista procesora).

Jezeli ktos ma ochote poczytac, to krotki opis moich doswiadczen.

Otoz mam starego kompa, ktory dalem dzieciom i postanowilem z niego wycisnac
co sie da. Plyta SHUTTLE HOT-541. Czestotliwosc plyty 50/60/66 mnozniki 2x
3x. Stary procesor to P133. Chcialem wlozyc P200MMX, ale nie moglem go
nigdzie dostac, znajomy podrzucil mi Winchipa 200 MMX i stwierdzil, ze jest
to b.dobry procesor. Po walce z plyta (nie mialem intrukcji do zworek, ale
znalazlem opis na www.shuttle.com) zainstalowalem WinChipa i okazalo sie, ze
na oko chodzi kiepsko.
Przetestowalem Wintunem, a nastepnie wlozylem starego P133 i podkrecilem go
tyle ile sie dalo.
Oto wyniki testow Wintuna:
WinChip 200 MMX - clock 169MHZ, 246 MIPS, 42 MFLOPS
P133 - clock 166MHz, 295 MIPS, 86 MFLOPS
Tak wiec, przy tej plycie chyba nie oplaca sie wkladac WinChipa, zostane na
podkreconym P133 (az sie nie upali).
Pozdrawaiam,
Tomek Berezowski