Re: CPUFAN ???

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Sat 12 Jun 1999 - 14:22:03 MET DST

Zbyszek wrote in message <7jrq3e$nfe$1_at_korweta.task.gda.pl>...
>normalnego coolerka
>>
>W takim przypadku uzywanie tego zlacza nie ma sensu. Owszem, mozesz zmienic
>wtyczke w wentylatorze tak, aby byl zasilany ze zlacza na plycie, tyko po
>co? Caly "bajer" tkwi w pinie SENSOR, którego nijak nie polaczysz ze swoim
>wiatrakiem. Wspólpracuje on z wentylatorami, których radiator jest
>wyposazony w czujnik temperatury. Wtedy chip na plycie moze wlaczac
>wentylator tylko wtedy kiedy jest potrzebny (cos w rodzaju termostatu),
>wylaczac go po przejsciu komputera w stan uspienia lub nawet sterowac jego
>obrotami.

Bzzz... Bzzz... ERROR!!! AFAIK, ten pin Sensor sluzy do wykrywania, czy
wiatrak sie kreci i z jaka predkoscia! Ja mam AOpen AX59Pro wlasnie z
wiatrakiem z sensorem i wystarczy, ze odpale AOpen System Health Monitor to
widze, ze CPU Fan ma 4528 RPM.
Sensor temperatury to co innego - taki wynalazek jest na ogól pod procem
(Socket 7 i 370) albo oddzielnie montowany w radiatorze - lacze CPU SmartFan
nie ma do tego nic!

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
Grzegorz Mazur