Re: Lexmark 1020 + Office 97

Autor: Raku (raku_at_kki.net.pl)
Data: Wed 09 Jun 1999 - 08:58:55 MET DST

Metoda 1. Zmiana parametru Print Flag.
Jest możliwość ustawienia flagi drukowania dla specyficznego typu drukarki,
wymuszając używanie kodu ANSI zamiast Unicode, a w rezultacie do poprawnego
drukowania czcionek z rozszerzonej tablicy znaków. Aby przeprowadzić tą
zmianę, należy wykonać następujące kroki:
1. Wybrać 'Uruchom' z menu 'Start' systemu Windows
2. Wpisać regedit i kliknąć OK
3. Odnaleźć następujący rejestr i go otworzyć:
4. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\8.0\Word
5. Wewnątrz rejestru Word otworzyć rejestr o nazwie odpowiadającej nazwie
używanej drukarki.
Uwaga: jeśli taki rejestr nie istnieje, to należy:
? Zamknąć program regedit
? Uruchomić Word 97
? Wybrać 'Drukuj' z menu 'Plik'
? W części 'Drukarka' wybrać z rozwijanego menu drukarkę która sprawia
kłopoty.
? Zamknąć okienko przyciskiem 'x' w prawym górnym rogu, lub przyciskiem
'Anuluj'
? Wybrać 'Opcje' z menu 'Narzędzia'
? Wybrać zakładkę 'Drukowanie' i kliknąć OK.
? Zamknąć Worda i rozpocząć ponownie od kroku 1.
Opisana tu procedura działa dla drukarek lokalnych, bezpośrednio
podłączonych do komputera.
1. Będąc wewnątrz rejestru odpowiadającego nazwie drukarki wybierz 'Nowy' ->
'Wartość ciągu' z menu 'Edycja'
2. Wpisz Flags i wciśnij Enter
3. Kliknij prawym klawiszem myszy na właśnie dodane Flags i wybierz
'Modyfikuj'
4. Wpisz 8192 i kliknij OK

Drukarka powinna teraz drukować polskie znaki poprawnie.
Uwaga: W przypadku zmiany nazwy drukarki całą procedurę należy niestety
powtórzyć. Alternatywą jest przeprowadzenie wyżej opisanej procedury dla
drukarki o pewnej, przez nas wybranej nazwie (n.p. 'MojaDrukarka') a
następnie upewnienie się, że drukarka której używamy do drukowania
dokumentów Word 97 tak właśnie się nazywa, niezależnie od jej typu.
Automatyzacja
Opisany powyżej proces można zautomatyzować używając odpowiedniego pliku
.reg. Poniżej pokazana jest zawartość takiego przykładowego pliku, który
dodałby odpowiednią opcję dla drukarki nazywającej się 'MojaDrukarka'.
Wprowadzenie zmian sprowadza się wtedy do dwukrotnego kliknięcia myszką na
pliku .reg.
Dezaktywacja drukowania w Unicode w Word 97 na lokalną drukarkę
'MojaDrukarka'
REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\8.0\Word\MojaDrukarka]
"Flags"="8192"

--
http://www.kki.net.pl/moto/