Re: Odp: Mega Test Voodoo 3 2000 AGP

Autor: Vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Fri 04 Jun 1999 - 03:03:55 MET DST

On Wed, 2 Jun 1999 17:28:36 +0200, gabriel_at_lodz.pdi.net (King Crimson)
wrote:

<ciach>
>Maluja, i zeczywiscie wyglada ladniej, choc jesli w V3
>wlaczy sie filtr 22-bitowy, to roznica maleja, ale jest
>caly czas dostrzegalna - z tym sie zgodze.

Miejscami maleje a miejscami sie zwieksza - te "pseudo 22 bity" nie sa
za darmo

> Jednak przy
>wyzszych rozdzielczosciach - 1024x768, lub 1280x960 (a od
>czasu zakupu V3 sa to moje ulubione rozdzielczosci do
>gier) straty na szybkosci sa IMHO jeszcze zbyt duze.

Ale masz mozliwosc wyboru. Przy odpowiednim procesorze TNT2 radzi
sobie bez problemu z 1024/768 32b.

>nie chodzi tu wcale o "average fps" - jasne, ze nie
>zauwazysz w normalnej grze roznicy miedzy 60 a 100fps -
>to tylko cos, aby sie popisywac benchmarkami. Chodzi
>tylko i wylacznie o "worst case scenario", gdy jestes
>przykladowo w deathmatchu w Q3 czy Unreal, albo masz
>nagle 20 potworow przeciwko tobie, ktore wszystkie do
>ciebie strzelaja jednoczesnie, i wtedy chodzi o wynik z
>dzialki "minimum fps". I tu roznica miedzy 18 a 30fps
>jest - musisz przyznac - kolosalna. I kolosalnie istotna.

Tyle ze ta roznica zalezy w 90% nie od karty graficznej tylko od
procesora. To on odpowiada za przewliczanie geometrii. A braku pamieci
na karcie i teksturowania z pamieci nie nadrobisz niczym

<ciach>
>Mnie rowniez zdziwilo, ze nie pozostawil uzytkownikowi
>chociazby wyboru - czy woli szybkie 16bity, czy
>wolniejsze 32bity przy lepszej jakosci. Z drugiej strony
>wymagaloby to zastosowania 32MB RAMu, i wtedy ceny V3
>bylyby tak samo nieatrakcyjne jak TNT2 Ultra.

A ktorz Ci kaze kupowac TNT2 Ultra? Bez odpowiedniego procesora i tak
zysk bedzie minimalny a V3 3000 nie jest wiele tansze od TNT2 z 32 MB
RAM'u.

> Tak wiec
>tak bardzo mi to nie przeszkadza. Biorac pod uwage, iz za
>swoja V3 2000 dalem 230 marek, i ze da ona sie
>przetaktowac do pulapu V3 3500, jestem cholernie
>zadowolony.

I jestem to w stanie zrozumiec - to bardzo dobra karta pod warunkiem
ze wie sie o jej ograniczeniach

>I jeszcze jedna rzecz: lubie sobie czasami pograc w Tomb
>Raider 1 w wersji na 3dfx. Tak z nostalgii. Czy w Formula
>One. Za Chiny nie uruchomisz na TNT

Tak samo jak na V3 nie da sie uruchomic wielu starych gier. Jesli
zamierzasz grac w starocie to kup V1

>, tak jak zadnej
>gierki, ktora jest napisana badz glownie, badz wylacznie
>pod Glide.

To sie akurat zmienia. A poza tym j.w.

> Wiem, ze juz niedlugo nie bedzie juz o czym
>mowic i Glide byc moze przejdzie do lamusa, ale mi chodzi
>o stare gierki, dla ktorych nikomu sie patchy pisac nie
>chce (jednym w chlubnych wyjatkow jest byc moze GLDoom2,
>ale to tylko dlatego, poniewaz kod zrodlowy zostal
>opublikowany przez idSoft).

Skoro nie oplaca sie pisac patchy to masz duze prawdopodobienstwo ze
na V3 tez nie beda chodzic

> Z tego samego powodu w zyciu
>nie zamienilbym mojego SB AWE32 na jakies badziewie PCI,
>co to pod DOSem daje dupy na calej linii (*nawet* jesli
>ma SBLink/PC-PCI Link) - za bardzo kocham Civ1, Raptora,
>KGB, Dune, Prince of Persia 2... zarowno w trybie MPU401,
>jak i SB! Ale to juz troche OT.

No coz - cos za cos. Majac V1 + SB 32 mozesz grac we wszystkie stare
gry - i nie pograsz sobie rozsadnie w wiekszosc nowych. Majac V3 +
Mx300/Live nie pograsz sobie w czesc starych

Pozdrowienia

Vindex
dzial hardware magazynu Wirtu_at_l - www.wirtual.pl