Re: CIH vs. blad konstrukcyjny

Autor: Wojciech Smagowicz (wojtek_at_cyber.olnet.com.pl)
Data: Thu 03 Jun 1999 - 14:33:07 MET DST

work napisał(a):

> Czesc
> Bazujac na dyskusji o skutkach CIH i gwarancji:
> 1. CIH to "program"
> 2. Komputer sluzy do uruchomiania programow,
> (wiec nawet jesli celowo uruchomie program zarazony CIHem
> to uzytkuje komputer zgodnie z instrukcja ;)
> 3. CIH niszczy mi BIOS
> 4. Gwarant/sprzedawca chce kasy za przeprogramowanie BIOSU
1. Przejazd kolejowy jest drogą
2. droga służy do poruszania się samochodami
3. samochód rozbija się na przejeździe (opuszczona rogatka)
4. Blacharz (autoryzowany) chce kasy....

> Co ja robie - rezygnuje z gwarancji i korzystam z rekojmii, a poniewaz
> komputer zostal uszkodzony podczas normalnej i zgodnej z instrukcja
> pracy - uszkodzenie jest skutkiem wady konstrukcyjnej
> (lub ukrytej) towaru. Co wiecej moge wskazac ta wade:
> brak np. zworki zabezpieczajacej przed skasowaniem BIOSu,
> w sposob programowy (czyli niezalezny od uzytkownika).

Jeżeli kupiłeś komputer z CIH to wal jak w dym.

> Na szczescie ww. opowiesc jest wyssana z palca, ale poniewaz
> zjawisko masowego niszczenia BIOSow zostalo nawet naglosnione
> w TV, nalezaloby sie zastanowic, czy nie mozna ZMUSIC producentow
> do bezpiecznego konstruowania swoich produktow.
> Pozdrawiam
> GeD

Niektórzy producenci płyt np: Intel i IBM to stosują od lat.

--
			Wojciech Smagowicz
			wojtek_at_cyber.olnet.com.pl