Re: Celerony PPGA

Autor: peterpan (peterpan_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 02 Jun 1999 - 14:57:28 MET DST

| Czy ktos moglby wyjasnic jaka jest roznica (np. w osiagach,szybkosci)
| pomiedzy Celeronami PPGA a tymi na Slot 1.

Wedlug danych CHIPa szybsze sa PPGA poniewaz ta wersja ma znacznie szybszy
dostep do pamieci natomiast nieco nizsza wydajnosc obliczeniowa. Suma
sumarum PPGA sa (podobno) jednak troche szybsze od SLOT1 chciaz nie maja
wbudowanego cache L2 (o ile dobrze pamietam). To wlasnie ten cache zwieksza
nieco koszt prockow na SLOT1.

|Czy lepiej kupic plyte
| specjalnie pod ppga czy pod Slot1 i dokupic do niej przejsciowke ?

Ja kupilbym jednak SLOT1. Nie wiem czy warto kupowac procek PPGA +
przejsciowka poniewaz koszt przewyzsza chyba procek na SLOT1.

| Ktore rozwiazanie jest bardziej przyszlosciowe ?

Wydaje mi sie ze SLOT1. W chwili obecnej na PPGA wlozysz jedynie Celeronka a
pelne PII jedynie na SLOT1 (oczywiscie tu rowniez mozna zastosowac
Celerona). Nie zapowiada sie na to zeby Intel wypuscil PII na PPGA. Mozliwe
ze sie myle ale skoro do tej pory nic o tym nie slychac to juz chyba nic sie
nie zmieni. Poza tym czesc plyt z SLOT1 po upgrade obsluza juz PIII !.
Rowniez dlatego SLOT1 wydaje mi sie rozwiazaniem bardziej przyszlosciowym.
Plyty PPGA sa raczej zorientowane jedynie na Celerona dlatego ich mozliwosci
rozbudowy sa najczesciej skape i nawet gdyby wyszlo PII na PPGA to obecne
plyty w wiekszosci nie wyciagna z tego procka 100% (m.in. ograniczenia
czestotliwosci).

Takie jest moje zdanie. Decyzja nalezy do Ciebie.

--
CU
PeterPan