Odp: co myslicie o takiej konfiguracji?

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Mon 31 May 1999 - 16:32:00 MET DST

Cześć,

> Nie taki byl moj zamiar, to tylko moja teoria bo nie widzialem na
> wlasne oczy badziewnego Daewoo. Owszem jezeli testuje 14" to nie
> moge jej porownywac z 15 takiego np.Hyundaia. No ale od 15"
> nalezy juz wymagac czegos wiecej prawda?

Prawda. Tak samo nikt z nas nie może odpowiadać za ogół danej produkcji ale
jakiekolwiek rozbieżności poglądów są IMHO też jakimś sygnałem.

> Moze nie masz wielkich wymagan?

A 1024 na 15" to mało?

> jakis rok temu i to tylko z ciekawosci i wtedy niczym pozytywnym
> mnie nie zaskoczyl.

Inną sprawą jest kwestia modeli. Wyraźnie piszę o 70kHz-cowych. Te ze
słabszą elektroniką są dla mnie nieakceptowalne.

> Oczywiscie karta ma ogromne znaczenie, ale tylko do sprawdzenia
> ostrosci obrazu. Pozostale parametry to juz sprawa monitora.

A jak pisałem w 1024 właśnie ostrość jest ważna (dla mnie ważniejsza niż
błędy np. geometrii tak ważne w oprogramowaniu CAD).

> Bez roznicy, Corel to tylko przyklad. Chodzi o desktop, a
> wszystkie programy uzytkowe przejmuja do pracy ustawienia
> desktopu.

Dla mnie profesjonalny Corel wymaga lepszego sprzętu. Widzę kto go używa i
do czego stąd ten pogląd. A na Word'zie klepią wszyscy.

> No coz, pozostaje mi gratulowac dobrego(odpornego) wzroku. Jednak uwazaj
aby to sie zle nie skonczylo :)

Uważam.

> I to wszystko na 15", kilka godzin dziennie, na desktopie(nie grach) i
monitor Hyundai?

Nie tylko. Pracuję na kilku 15"-stkach. Np. ten list piszę na ADI.
Oczywiście 1024. Jeden z Huynadai stoi obok. Też mnie nie męczy ale ADI ma
lepszą geometrię.

> W takim razie ze mna cos nie tak, jutro ide do okulisty niech mi
> przepisze denka od jabcokow moze tez bede zdolny do takiej pracy
> ;)))

Jakiej karty graficznej używasz?

> Nie przeginaj. Zatem z takim podejsciem nie powinienes sie autorytatywnie
wypowiadac na temat jakosci monitorow.

Nie wypowiadam się autorytatywnie. Zawęziłem zastosowanie. Podałem własne
odczucia. Gdyby ktoś pytał o monitor do programów graficznych nic bym nie
pisał choć oczy mam jak każdy.

> Rece opadaja. Nie wiem nawet jak to skomentowac.

Nie komentuj. Znasz się na monitorach pewnie znacznie lepiej niż ja i
wykorzystujesz je w innych celach. Jedynie napisałem dwa słowa o porównaniu
dwóch firm na podstawie własnych danych. Ot wszystko.

> Nie obchodzi mnie ich reakcja na to co widza na ekranie, wybacz
> ale rozmywasz dyskusje. Wazna jest tylko bezwzgledna jakosc
> monitora.

Wracamy do punktu wyjścia. A co Ci właściwie chodzi? Masz tezę : jeśli
podobają mi się Hyundai'e 15" 70kHz za tą cenę to coś ze mną nie tak. Można
pisać długo o różnych aspektach co nie zmienia tego, że w mojej pracy te
monitory są bardziej cenione przez użytkowników niż np. posiadane modele
Daewoo (może i są innej klasy ale cenę miały podobną). I ja to też
potwierdzam. Boję się namawiać do zamówienia Daewoo bo się sparzyłem. Chyba
to jasne. I o tym napisałem. Osobiście siędzę w kartach graficznych, płytach
i procesorach. Ale oczy mam IMHO sprawne. Wolę nie pisać o Daewoo bo za mało
widziałem ale Hyundai mi się podoba.

> Ciekawe ze tak nagle tyle postow. Czyzby serwer wysylal pakietowo a moze
moderuje?

Raczej przyjmuje.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how to do
it, but nobody can agree on how to compare performance."