Re: Co to za błąd ?

Autor: Włóczykij (huscy_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 30 May 1999 - 23:48:50 MET DST

Grzegorz Duda <dudik_at_kki.net.pl> wrote in message
> Mam problemy ze swoim staruszkiem dyskiem : BIOS go widzi , DOS go nie
> widzi , Windows go widzi ale przyporządkowuje mu ostatnią literę
> zamiast D: , Linux go widzi przy starcie ale nie da się go
> podmontować.

Kiedys mialem cos podobnego z Quantumem 6,4 GB. Okazalo sie, ze bios wykrywa
go albo jako LBA (a wtedy chodzil, tylko ze jako 400 z hakiem MB) albo jako
LARGE. A wtedy ustawial 13 tys. z kawalkiem cylindrow i zaczynaly sie jaja
typu nakladanie sie partycji (to dopiero Linux podal, DOS po prostu mowil,
ze nie moze zrobic kolejnej partycji, mimo, ze bylo jeszcze kupe miejsca),
zaniki w dosie itp. Dopiero przelaczenie na NORMAL uzdrowilo sytuacje.
W starych plytach (dorwalem jakas 486 i K5, jakie plyty konkretnie - nie
wiem) nawet po ustawieniu w biosie NORMAL dla tego dysku Quantumek widoczny
byl tylko pod Okienkami (mimo, ze bios podawal prawidlowa pojemnosc).
Jakies rady ?

BYwajcie
Lukaszu