Re: Kalamarz w HP

Autor: Jacek Grodzki (jacgro_at_venus.ci.uw.edu.pl)
Data: Sat 29 May 1999 - 16:31:45 MET DST

Patryk Truchel wrote:

> Nie wiem, czy zwrociles uwage, ze w drukarencjach HP zbiorniczek jest od
> razy z glowica. W zwiazku z tym, jesli zatkaja sie (zaschna) dysze glowicy,
> to bierze sie nowa....

Za ponad 100 zł :-(

> zasycha). InkJet podaje, ze zbiorniczki mozna napelniac do 8 razy. W
> praktyce nie doszedlem powyzej 4. Cuz dysze sie zapychaja (jak nienajlepszy
> papier) badz zasychaja....

Przepraszam, co ma papier do tego? Przecież głowica drukarki
atramentowej nawet nie styka się z papierem.

Też mi się wydawało, że dyszki się zapychają. Czyściłem więc
programikiem do czyszczenia i marnowałem na to morze tuszu bez żadnych
efektów. Czyściłem też ręcznie (przecierając b. delikatnie głowicę) i
uzyskałem tylko pogorszenie jakości. Obejrzałem dokładnie głowicę przez
szkło powiększające i wychodzi na to, że to urządzonko, które przeciera
głowicę co jakiś czas (np. przy uruchomieniu drukarki) tak mocno ją
przeciera, że metal, z którego wykonana jest głowica "rozklepuje" się
zatykając otworki wylotowe lub zmieniając ich kształt. U mnie
pogorszenie jakości druku zaczyna się jeszcze gdy w zbiorniczku jest ok.
1/2 oryginalnego tuszu! To chyba dlatego, że zwykle drukuję po 1
stronie, często włączam - wyłączam drukarkę i głowica jest często
parkowana, a więc przecierana przez mechanizm drukarki. Prawdę mówiąc
podejrzewam, że HP specjalnie robi głowice kardridży z takiego miękkiego
metalu, żeby zmusić ludzi do kupowania ich oryginalnych zbiorniczków,
zamiast napełniania wciąż tego samego. Przecież oni zarabiają głównie na
kardridżach, a nie na drukarkach. Cena nowego wkładu jest
nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do ceny drukarki :-(

Trochę NTG, więc FUT na pl.comp.pecet

--
Pozdrawiam, Jacek Grodzki        _/_/_/    _/_/   _/_/
mailto:jacgro_at_venus.ci.uw.edu.pl     _/  _/  _/ _/